Deel dit artikel
-

Salesforce dieper in sociale media

Online CRM platform Salesforce.com legt 689 miljoen dollar neer voor het bedrijf Buddy Media en haalt zo klanten als Ford, Hewlett-Packard en L’Oreal binnen.

Buddy Media ontwikkelt advertentiecampagnes voor Facebook, LinkedIn en Twitter, maar levert ook tools waarmee adverteerders de effectiviteit van die campagnes kunnen meten.

Het is al de tweede grote acquisitie van Salesforce.com in de markt voor sociale media. Vorig jaar werd Radian6 overgenomen, dat bedrijven helpt met sociale media-campagnes.

Volgens Marcel LeBrun, nu hoofd van Salesforce Radian6, is het de bedoeling dat de activiteiten worden gebundeld. Met de software van het bedrijf kan het sociale mediabeleid ook beter worden gestuurd en beheerd. Zo kan worden aangegeven wie binnen de organisatie berichten op Facebook of andere platforms mogen plaatsen.

Saleforce is niet het enige bedrijf dat sociale media als een groeimarkt ziet. Adobe heeft eveneens bedrijven in deze sector overgenomen (Efficient Frontier) en Oracle zou 300 miljoen hebben geboden voor Virtue.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond