Xing verdubbelt kwartaalomzet

De Europese zakelijke profielensite Xing.com zag zijn kwartaalomzet afgelopen jaar verdubbelen tot 7,5 miljoen euro. Dat is gemiddeld 44 cent per lid per maand.
De groei van het aantal betalende klanten is de belangrijkste reden dat Xing zijn omzet over het eerste kwartaal van het jaar zag stijgen. Dat laat het bedrijf weten bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Een jaar geleden was 12,1 procent van de toen 2,1 miljoen geregistreerde gebruikers een betalend lid. In het eerste kwartaal van 2008 daalde dat percentage tot 7,4 van de 5,7 miljoen gebruikers. In absolute aantallen echter steeg het aantal Xing-abonnees met 162.000.
Betalende gebruikers van de site hebben meer gebruiksrechten dan gebruikers met een gratis registratie. Abonnees mogen onbeperkt contact leggen met andere Xing-gebruikers en zien ook wie waarom hun profiel bezocht. Deze functie zijn ondere andere interessant voor personeelswervers.
In het afgelopen kwartaal zag Xing zijn totale gebruikersbestand groeien met 600.000 tot 5,7 miljoen. Zij genereerden 919 miljoen pageviews.
Xing uit Duitsland ging eind 2003 van start en heeft een sterke Europese focus. Bij de presentatie van de kwartaalcijfers wordt geen geografische opdeling gegeven van het klantenbestand. Xing bevindt zich in hetzelfde speelveld als Linkedin.com.
Linkedin bestond gisteren 5 jaar en heeft nu 22 miljoen geregistreerde gebruikers. Deze Amerikaanse site denkt over heel 2008 een omzet te boeken van 100 miljoen euro. Linkedin zou momenteel 1 miljard dollar privaat kapitaal uit de markt willen halen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond