Deel dit artikel
-

Bellen.com na tien jaar in het nieuw

Tien jaar lang bleef de opmaak van prijsvergelijker Bellen.com ongewijzigd. De site gaat nu in een nieuw jasje online en wordt voor het eerst in zijn bestaan goed vindbaar door zoekmachines. De overige sites in het prijsvergelijkingsnetwerk gaan komende maanden ook op de schop.

"Zonder hulp van zoekmachines weten 9.000 unieke bezoekers per dag Bellen.com te vinden. Alle sites bij elkaar verwerken dagelijks zo’n 25.000 bezoekers. Met de lancering van de nieuwe sites verwacht ik een forse groei, omdat de site mede door goede URL’s beter vindbaar is geworden."

Dat zegt Ben Woldring, die ooit als jongste internetondernemer van het land Bellen.com opzette. In de afgelopen jaren lanceerde hij ook prijsvergelijkingssites voor de geliberaliseerde energiemarkt en de nog groeiende markt voor breedbandig internet. De herlancering van Bellen.com markeert een volgende fase in het bestaan van het bedrijf. De eerstvolgende site die onderhanden zal worden genomen, is Gaslicht.com.

Jaarlijks veranderen tientallen procenten van de consumenten van telecomaanbieder of van type abonnement bij dezelfde aanbieder. Bellen.com wil in dat overstapproces een faciliterende rol spelen. Bezoekers kunnen zoeken op typen toestellen of typen abonnementen en krijgen vervolgens alle bij hen passende opties voorgelegd, inclusief een besteloptie. "De nieuwe site verbetert de gidsfunctie. Dat komt ook tot uiting in het prominenter tonen van recensies uit het discussieforum en we zijn begonnen met video op de site."

Aan de doorverwijzingen naar webshops van operators verdient Bellen.com zijn geld. Financiële cijfers geeft Woldring niet, maar het winstgevende bedrijf zou jaarlijks zo’n 50 procent omzetgroei realiseren.

Tot op heden functioneerden sites als Bellen.com, Internetten.nl en GasLicht.com los van elkaar. In wat Woldring de ‘nieuwe portaalstrategie’ noemt, zal er intensiever tussen de verschillende sites over en weer worden verwezen. Ook daaruit verwacht de Groninger meer verkeer te realiseren.

Voor de zoekmachineoptimalisatie liet Bencom zich bijstaan door StormMC uit Groningen en om de video’s te realiseren werkte het bedrijf met RGB Media.

Deel dit bericht

7 Reacties

Harold

De optimalisatie lijkt vooral plaats te vinden door de enorm lange footer, waarin het me opvalt dat ook op merknamen geoptimaliseerd wordt, zoals Alice en KPN, Nokia en Samsung. voor die namen zijn aparte landingspaginas aangemaakt. Vraag voor SEO experts: mag dat eigenlijk wel, en gaat google zo een lange footer bestraffen of juist belonen?

Sander

Financiele cijfers zijn gewoon op te vragen via de KvK.

Danny Mekic'

Jammer om te zien dat een concept waar blijkbaar geen behoefte meer aan is – 9.000 unieke bezoekers per dag in een samenleving waar iedereen de halve dag op een computer werkt is niet bepaald fors te noemen – opnieuw wordt uitgemolken. Ben, kom eens met ?echt wat nieuws!

Atmodikoro

2008 en we starten met SEO……Me dunkt dat Bennie de afgelopen jaren heel wat omzet heeft laten liggen.Bovendien lijkt die 50 % winstgroei per jaar met 25.000 unieke bezoekers, me redelijk utopisch…

peter van schaik

Laat ze maar praten Ben. JIk vind dat je een fantastisch bedrijf hebt opgebouwd waar menigeen stinkend jaloers op kan zijn. Bovendien drijf je niet op 1 website maar heb je er een aantal. Dan is het geen toeval meer maar gewoon goed ondernemerschap. Complimenti

Pim Megens

Verwonderlijk, hoe negatief (bijna) iedereen hier is op Emerce. Waarschijnlijk jaloezie, frustratie of gemiste kansen? Ik weet zeker dat Woldring nog steeds in een grote behoefte voorziet en dat hij met zijn concept een prima omzet behaalt.

marc

ik snap het gejank van de comments ook niet zo. De kern van de propositie is gewoon dat je telefoon en internetproducten – commodities geworden- goed met elkaar kan vergelijken. Dan zegt volume niet veel, maar wel de hitratio erachter. Als die 9000 bezoekers allemaal een nieuw abonnementje en toestelletje afnemen, dikke hit, doet geen winkel hem na!Jongens, let op: er is gewoon een markt voor simpele, effectieve, overzichtelijke sites/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond