Label A neemt Branding Agency brndcrmbs over en versterkt creatieve tak

Label A neemt Branding Agency brndcrmbs over en versterkt creatieve tak.
Rotterdam 8 juli 2019 – Digital Product Development Agency Label A zet weer een nieuwe stap op haar groeipad. Met ingang van 1 juli 2019 neemt Label A het creatieve bureau brndcrmbs over. Met deze overname verstevigt Label A haar positie in het bedenken, ontwerpen, ontwikkelen en het succesvol maken van impactvolle digitale oplossingen.
De merkbeleving is meer dan ooit verweven in digitale middelen zoals websites en apps. Door de kennis en ervaring van brndcrmbs toe te voegen aan haar diensten en onderdeel te maken van de aanpak, kan Label A haar opdrachtgevers efficiënter en effectiever helpen bij hun business vraagstukken.
Niet alleen start-ups maar ook corporates die nieuwe initiatieven in nieuwe business units opstarten, hebben behoefte aan doordachte merkbeleving in elke fase van de klantbeleving. Met brndcrmbs voegt Label A ook productactivatie toe aan haar portfolio met diensten.
Nieuwe divisie: Digital Product Branding
CJ de Melker en Roel de Lange van brndcrmbs worden verantwoordelijk voor de nieuwe
Digital Product Branding divisie binnen Label A. Het huidige Product Design team en UX Research team van Label A zal ook hieronder vallen. Oscar Kolthoff, Managing Director Label A legt verder uit: “De divisie Digital Product Branding gaat het creatieve hart vormen van Label A en zal zich gaan focussen op het bedenken, ontwerpen, de regie houden en het positioneren van succesvolle digitale producten met een sterke focus op de merkbeleving. Merkbeleving in digitale producten is essentieel voor het succes van het product en stopt niet bij het eenmalig bedenken van een merkpropositie en het overdragen aan een development bureau. Het merk is net als het digitale product constant in ontwikkeling en moet een integraal onderdeel zijn van de productontwikkeling, zodat je wendbaar bent en je snel kunt aanpassen aan marktveranderingen.”
Digital Product Agency
Door het opzetten van deze divisie positioneert Label A zich als complete Digital Product Agency. Oscar Kolthoff: “Creativiteit is altijd al een belangrijke pijler geweest binnen Label A. Om onze klanten in de toekomst nog beter van dienst te zijn vonden wij het daarom ook noodzakelijk om dit specialisme in-house uit te breiden met de merkdenkers van brndcrmbs. Zo kunnen wij onze klanten meer toegevoegde waarde leveren en helpen impact te maken in de gehele digital product journey.”
“Met de overname stijgt het aantal medewerkers tot 85 en neemt de omzet met 10% toe.”
Specialisten
brndcrmbs en Label A trokken de afgelopen jaren al vaker samen op. Zo werkte ze samen aan meerdere Digital Products, zoals het mobiliteits deelplatform Huub. Roel de Lange van brndcrmbs: “Digital Product Branding zorgt voor onderscheidend vermogen. Wij positioneren digitale producten in de markt, bij de juiste doelgroep en zorgen voor meer zichtbaarheid en loyalere gebruikers.” CJ de Melker van brndcrmbs vult verder aan: “Onze merken en producten moeten de gebruikers in het hart raken”.
Brndcrmbs
brndcrmbs heeft inmiddels een uitgebreid portfolio opgebouwd en zal ook na de overname onder de eigen merknaam hun diensten aanbieden. Vanaf 15 juli zullen alle medewerkers van brndcrmbs gevestigd zijn in het kantoor van Label A aan de Schiehavenkade 280 te Rotterdam.
Over Label A
Label A ontwikkelt al ruim 11 jaar toonaangevende en succesvolle digitale oplossingen voor haar klanten en partners. In alles wat we doen hebben we extreme focus op de toegevoegde waarde die we leveren voor de opdrachtgever en de eindgebruiker, zodat we maximale impact kunnen leveren. De gebruikerservaring staat centraal en we behalen doelstellingen door ze meetbaar te maken en met data te valideren. De producten worden altijd ontwikkeld op basis van vier pijlers: kwaliteit, veiligheid, continuïteit en schaalbaarheid.
Label A werkt inmiddels dagelijks met tachtig web- & mobile ontwikkelaars, user researchers, data analisten en designers in zowel Rotterdam als Amsterdam aan uitdagende projecten. Dit doen we altijd Agile aan de hand van de Scrum methodologie, zodat zo effectief mogelijk het beste en meest waardevolle digitale product gerealiseerd wordt.
Label A werkt onder ander voor Greenwheels, Porsche, Swapfiets, InShared/Achmea en Nationale Nederlanden/Bundelz.
Meer over Label A is te vinden op www.labela.nl
///
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.