Facebookreclame op basis van 06 en e-mailadres

Facebook staat op het punt een nieuwe targetingoptie te lanceren voor adverteerders. Zij kunnen hun doelgroep gaan benaderen op basis van telefoonnummer en e-mailadressen.
Dat blijkt uit een targetingoptie die tijdelijk zichtbaar was in de Power Editor. Dat is het systeem waarmee adverteerders Facebookreclame kunnen maken en hun doelgroep kunnen selecteren. Weblog Inside Facebook signaleerde de nieuwe optie.
Adverteerders adverteren op de profielensite nu op basis van iemands interesses. Veel bedrijven beschikken echter ook over de telefoonnummers en e-mailadressen van hun klanten. Die informatie zit in hun eigen bedrijfssystemen. Facebook wil adverteerders toestaan om die contactdata te exporteren.
Adverteerders krijgen dan te zien wie van hun klanten op Facebook zit. Vervolgens kunnen ze gericht reclamecampagnes opzetten. Zo kunnen ze het onderscheid gaan maken tussen bestaande en potentiële klanten.
Het is niet bekend wanneer deze optie wordt geactiveerd.
Foto: Igor Klisov (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
Jeremy Timessen
Privacy was toch al weg.
Erwin Boogert
Daar mag je over twee weken ook over stemmen.
Kuifje
Wie op facebook zit is niet goed bij zijn knikker
Roel
‘jouw’ facebook site? … er is maar 1 facebook en die is van Mark en die gebruikt ons allemaal om centjes te verdienen