Online bureaugids krijgt papieren navolging

Pitch View, de internetgids met toonaangevende online bureaus, verschijnt in het voorjaar van 2007 ook in print. Maker Ronnie Overgoor gaat een distributieovereenkomst aan met uitgever BBP.
Een jaar na de lancering van de internetversie van de gids Pitch View krijgt het naslagwerk, rond maart 2007, ook gestalte in de fysieke wereld. Gisteren maakte Overgoors bedrijf Pitch Mgt. bekend de gids te zullen verspreiden via de congressen, printtitels en het relatienetwerk van BBP. De eerste editie van Pitch View verschijnt in een oplage van 1.500.
Overgoors databestand bevat nu circa 100 Nederlandse bureaus die overwegend actief zijn in de online wereld. Aan Emerce licht hij toe: "De gids is niet volledig, maar de grootsten staan er nu zeker in. Ik denk dat er in totaal zo'n 300 bedrijven aan de selectiecriteria voor vermelding voldoen. Om in de gids te kunnen komen, dient een bureau minstens 75 procent van de omzet met online opdrachten te genereren, minstens 250.000 euro jaaromzet draaien en grote A-merken als klant te hebben."
Elf bureaus hebben toegezegd de gids bij de lancering te steunen. Dat zijn: Media Republic, Mirabeau, Checkit, Achtung, DNB Media, The Peoples Valley, Qi, Bookmark, Sense of Victory, Lost Boys en Urbanology.
Vanaf januari 2007 gaat Pitch View een vergoeding vragen aan bedrijven die opgenomen willen worden in de, volgens Overgoor, unieke gids. Een basisabonnement kost 995 euro per jaar. Daarvoor wordt het bureau in de online gids opgenomen, inclusief informatie over omzet, expertise, branche-ervaring, cases, nieuws en vacatures. Uitbreiding naar de printversie kost 500 euro extra.
Overgoor is onder meer bekend als presentator van Pitch Talk, een maandelijks interviewprogramma op het web dat met onder meer Tijdschrift voor Marketing wordt uitgegeven.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond