“SMS abonneren succes”

nrc.next, de ochtenduitgave van NRC Handelsblad, heeft in de eerste paar dagen ruim 300 nieuwe abonnees binnengekregen via de SMS dienst van ClubMessage, een bedrijf uit Breda dat SMS diensten ontwikkelt voor onder meer Heineken en Unilever. Lezers van de eerste edities konden zich via SMS abonneren op de krant.
Volgens Jeroen van Glabbeek van ClubMessage is er in toenemende sprake van impulskoopgedrag bij jongeren, de doelgroep waarop nrc.next zich met name richt. "In dit mobiele tijdperk is iedereen op elk moment bereikbaar en dit leidt ertoe dat ook aankopen impulsiever worden: je hoeft geen bon meer uit te knippen, in te vullen en op te sturen om een abonnement af te sluiten, het kan allemaal veel sneller via de mobiele telefoon."
Bij nrc.next hebben de SMS acties boven verwachting gewerkt, aldus ClubMessage. Op 14 maart werd de nieuwe krant gelanceerd met een introductie-editie in een oplage van 500.000. De krant werd onder meer verspreid onder abonnees van NRC Handelsblad en op stations in grote steden door heel Nederland. Op de achterpagina stond een mobiel nummer waar men een SMS naar kon sturen. Daar is flink gebruik van gemaakt. Naast het afsluiten van een abonnement, kunnen lezers ook via SMS reageren op stellingen uit de krant.
ClubMessage kwam zelf met een voorstel voor SMS abonneren bij nrc.next. "Ze waren er meteen enthousiast over, ze vonden het helemaal bij hun doelgroep passen," zegt René Kaijin van ClubMessage.
Het bedrijf had al eerder ervaring met SMS diensten en print. Zo zijn diensten ontwikkeld voor het jongerentijdschrift Peper uit Eindhoven. Volgens Kaijin wordt het concept zeker verder ontwikkeld.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond