Meerinzicht en BCT zetten in op digitale dienstverlening

Sittard – Meerinzicht, de ambtelijke samenwerking tussen de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde, kiest voor de Liber-portalen van BCT, specialist in Enterprise Information Management. Met deze portalen zet Meerinzicht stappen richting effectieve digitale dienstverlening. Ook kan het winst boeken op het gebied van efficiency en kwaliteit in het primaire werkproces van haar medewerkers.
Zaakgericht werken
Meerinzicht neemt haar mensen graag mee in de technologische ontwikkelingen. Op deze manier kwam ook de wens voor zaakgericht werken naar voren. Meerinzicht had de behoefte om haar medewerkers op een overzichtelijke en eenvoudige manier toegang tot en inzicht in informatie te bieden. De grootste eis daarbij was dat de technologie moest werken voor de gebruiker, en niet andersom. Uit een Europese aanbesteding kwam BCT als winnaar uit de bus en samen zijn beide partijen tot de optimale inrichting van het informatieplatform gekomen. De implementatie van de Liber-portalen heeft al succesvol bij gemeente Harderwijk plaatsgevonden. Gemeente Zeewolde zal naar verwachting in maart upgraden naar de nieuwste versie van de Liber-portalen en gemeente Ermelo volgt in de zomer van dit jaar. Alle drie de gemeentes werken al met het document management systeem Corsa van BCT, wat zorgt voor optimale integratiemogelijkheden met Liber.
Johan Kluijs, Manager Informatisering & Automatisering bij Meerinzicht: “Als overheid moet je er alles aan doen om de burger goed te bedienen. Middels digitale dienstverlening kun je grote stappen zetten om efficiënter en transparanter te werk te gaan én de overheid beter bereikbaar te maken. Dit is geen eenvoudig traject, maar de implementatie van Liber maakt ons werk al een stuk gemakkelijker. We hebben met BCT het fundament gelegd waarop we voortdurend kunnen werken aan de beste versie van Meerinzicht.”
Tristan Schurgers, Accountmanager bij BCT: “Wij geloven dat organisaties, en zeker de overheid, de digitale transformatie met twee handen moeten aangrijpen. Het is dan ook mooi om te zien dat de gemeente Harderwijk hier het voortouw in neemt. Het is een volgende stap naar de verdere professionalisering en verbetering van de dienstverlening richting de burger. We kijken ernaar uit onze samenwerking voort te zetten en de overige gemeentes uit het samenwerkingsverband Meerinzicht te ondersteunen in hun digitale transformatie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.