Adobe benoemd tot Leider in Web Content Management voor digitale ervaringen

Amsterdam, 9 april 2013 – Adobe Systems Incorporated maakt bekend dat Adobe® CQ, onderdeel van Adobe Experience Manager binnen de Adobe Marketing Cloud, door Forrester Research is erkend als leider in de ‘Forrester Wave™: Web Content Management voor digitale klantbeleving, Q2 2013’. Adobe was één van de ondernemingen die exclusief door Forrester werd uitgenodigd om deel te nemen aan een onafhankelijk onderzoek. In dit onderzoek werden 10 Web Content Management (WCM)-producten beoordeeld op ruim 100 criteria zoals aanbod van leveranciers, strategie en marktaandeel.
Enkele conclusies uit het rapport zijn: ‘Adobe biedt diverse betrouwbare oplossingen die zakelijke eindgebruikers in staat stellen om klantervaringen te beheren’ en ‘Adobe heeft vooruitgang geboekt met de integratie van CQ WCM en andere producten, zoals analytics, testing en optimalisatie. De kracht van het platform van Adobe en de resources van de onderneming maken Adobe de leidende leverancier op het gebied van digitale klantervaringen.’
De positie van Adobe als leider op het gebied van WCM is ook het resultaat van de ‘krachtige ondersteuning voor content authoring en bewerking en de intuïtieve en goed ontworpen gebruikersinterface’. Het rapport vermeldt bovendien dat ‘Adobe zich meer gaat richten op digital marketeers’ en dat Adobe ‘de overnames zoals het WCM-platform van Day Software en de analytics van Omniture benut heeft om een portfolio voor Digital Experience Management te ontwikkelen dat aantrekkelijk is voor marketeers, ontwikkelaars en implementatiepartners.”
“De Web Experience Management-markt is dynamisch en groeiende en dit wordt onderbouwd door het recente marktrapport van Forrester”, stelt Aseem Chandra, vice president, Adobe Experience Manager and Target business bij Adobe. “Wij zijn ervan overtuigd dat de erkenning van Forrester een bekrachtiging is van onze sterke positie als de beste oplossing voor organisaties om aantrekkelijke online ervaringen te bieden via het web, mobiele devices en sociale media. Hiermee helpen wij deze organisaties om hun merk te bouwen en de omzet te verhogen.”
Dankzij de diepe integratie met andere oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud biedt de Adobe Experience Manager mogelijkheden voor Web Content Management, digital asset management en media publishing voor diverse digitale kanalen. De oplossing biedt marketeers touch-gebaseerde applicaties die in de cloud of on-premise kunnen worden geïmplementeerd en organisaties helpen om aantrekkelijke koopervaringen te bieden en merkloyaliteit te creëren. Recente nieuwe klanten zijn onder andere Bombardier Recreational Products, Citrix, Fairfax Media, Kellogg Company, Pearson en Williams-Sonoma.
Een exemplaar van het ‘Forrester Wave™: Web Content Management voor digitale klantbeleving, Q2 2013’-rapport is beschikbaar via: http://www.adobe.com/go/wcmleader .
Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloudgebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management-oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.marketing.adobe.com.
Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie: http://www.adobe.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.