Industry Wire

Geplaatst door CCV

“E-commerce is een noodzakelijk alternatief geworden voor een groot aantal handelaren”

Ieper, 15 oktober 2020 – Aan de vooravond van de « dag van de webshop » maakt CCV de balans op van zijn steun aan de horecasector sinds het begin van de COVID-19-crisis. De aanbieder van betaaloplossingen heeft ongeveer 100 nieuwe webwinkels gelanceerd om lokale bedrijven in staat te stellen hun activiteiten voort te zetten. Een weg naar het digitale die nu op een duurzame manier wordt overwogen.

Een gratis digitaal platform voor de horeca
Vanaf de eerste dagen van de lockdown, midden maart, heeft CCV zijn expertise ten dienste gesteld van burgers en handelaars. Zowel door te pleiten voor een verhoging van het aantal contactloze betalingen als door het aanbieden van een gratis digitaal platform aan haar klanten.
“Veel zelfstandigen en KMO’s zitten van de ene op de andere dag zonder klanten”, zegt Bastiaan Phlips, Business Development Manager e-commerce van CCV. ”We hebben ervoor gezorgd dat ze hun bedrijf konden blijven runnen door een website te maken, een online uitbreiding van hun activiteiten. We zijn daarbij vertrokken vanuit een basistemplate, zo komen we snel tot een operationele webshop, en kunnen de horeca-exploitanten de bestellingen en betalingen zo snel mogelijk afhandelen.”

“De klanten zijn tevreden met hun webshop. CCV reikte een helpende hand naar hen uit in een tijd waarin velen in het duister moesten tasten over de toekomst van hun bedrijf. Dankzij deze nieuwe online vitrine konden ze de activiteiten van hun bedrijf voortzetten. Voor sommigen was de webshop zelfs een groot succes en kwamen de bestellingen zeer snel op gang“, zegt Bastiaan Phlips , e-commerce Business Development Manager de CCV

De vraag van de handelaars was groot, zo ontving CCV in minder dan een maand tijd een honderdtal aanvragen voor de oprichting van een commerciële site van haar klanten. Die zijn voornamelijk actief in de horecasector in België: brouwerij, frituur, restaurant, traiteur… Ze hadden allemaal hetzelfde doel: de continuïteit van de dienstverlening aan hun klanten verzekeren en hun bedrijf laten voortbestaan.

“Sinds de opstart van het schooljaar hebben we nog steeds online bestellingen, maar minder dan tijdens de lockdown. We zijn al sinds enkele weken heropend, maar blijven tegelijk ook online actief. De website is dus de kers op de taart. We hopen vooral dat er geen nieuwe lockdown komt, maar indien die toch zou komen, zijn we er wel klaar voor. Wat er ook gebeurt, de e-commercesite zal operationeel blijven. We appreciëren de geste van CCV aan onze restaurant enorm hard”, zegt Maarten Ceusters van FAIM / www.uithaalinedegem.be

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht