Deel dit artikel
-

RTL haalt meer inkomsten uit online video

RTL zucht nog steeds onder de slechte advertentiemarkt, maar de mediagroep haalde in Nederland wel 51 procent meer inkomsten uit advertenties bij online video’s. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers.

De advertentieomzet (pdf) daalde in het eerste kwartaal met 7,2 procent, maar de totale omzet steeg twee procent naar 92 miljoen euro. Het operationeel resultaat (EBITDA) daalde van vijf naar vier miljoen euro.

De online video’s werden in de eerste drie maanden 136 miljoen keer bekeken, tegen 116 miljoen vorig jaar. Via RTL XL werd vooral naar afleveringen van GTST en The Voice of Holland gekeken. Bijna de helft daarvan op mobiele apparaten.

Het Duitse moederbedrijf van RTL zag een forse groei via al zijn digitale platforms. Het aantal impressies steeg veertig procent naar 1,9 miljard. Producent FremantleMedia wist via YouTube 1,2 miljard impressies te genereren, 86 procent meer dan een jaar terug. Ook in Duitsland werden meer advertenties rond online video geplaatst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond