Vernieuwde start-up Vinobox klaar voor volgende stap

Wijnabonnement Vinobox is na een bewezen product-market fit en een door dentsuACHTUNG! aangescherpte merkpositionering klaar voor de feestdagen en de volgende stap als onderneming. Het nieuwe verhaal is tevens doorvertaald naar een nieuwe identity, packaging en e-commerce platform.
Vinobox biedt een abonnement waarin haar klanten maandelijks een doos wijn opgestuurd krijgen met verschillende flessen om nieuwe smaken te ontdekken. Na het online beoordelen van de wijnen zorgt een zelf ontwikkeld AI algoritme ervoor dat de wijnen steeds beter aansluiten bij het smaakprofiel van de ontvanger – met voldoende gecureerde verrassing erin.
Flip Harsma (Oprichter Vinobox) “We willen graag iedereen optimaal laten genieten van een glas wijn. En vaak zijn het juist de wijnen die je zelf nooit had ontdekt, die je het meeste bijblijven. Vanuit die gedachte is Vinobox ontstaan. Het is fantastisch om die gedachte nu in samenwerking met dentsuACHTUNG! ook vertaald te zien worden naar onze persoonlijkheid, identity en het nieuwe platform. We zijn nu klaar om verder te groeien en meer mensen te voorzien van zo’n positieve verrassing”.
Gerben van der Zwaard (strateeg, dentsuACHTUNG!): “We hebben de positionering `gebaseerd op inzicht dat iedereen graag positief verrast wordt, zelfs mensen die zeggen niet van verrassingen te houden. In een wereld waarin iedereen op controle uit is, zorgt verrassing voor verfrissing, verleiding en vernieuwing. En dát blijft je bij. Daarom zeggen we: Bij Vinobox weet je wat je krijgt. Zonder dat je weet wat je krijgt.”
De positionering is vervolgens doorvertaald naar een volledig vernieuwde identity. Marieke Bremer (Sr. Designer, dentsuACHTUNG!): “We hebben een identiteit gecreëerd die zeker en krachtig overkomt met een simpele en bombastische stijl. We maken gebruik van grote vloeibare vormen, minimalistische lay-outs en lettertype. De vloeibare vormen gebruiken we om elementen te verbergen en op het juiste moment te onthullen. Dit zorgt voor een speels en verrassend karakter en creëert veel ruimte voor interactie zowel online als offline.”
“De verrassing van ons product en uiterlijk mag een bepaalde spanning wekken, maar moet natuurlijk niet afschrikken. Daarom nodigen we uit, met ons vriendelijke en moderne lettertype en ons zachte kleurenpallet met een knipoog naar wijn.”
Over Vinobox
Vinobox is een persoonlijk en flexibel wijnabonnement. Aan de hand van jouw eigen smaak en het aantal flessen dat je wilt ontvangen krijg je elke maand een box met wijn waar je blij van wordt. Als onafhankelijke partij zijn we daarnaast niet gebonden aan het assortiment van een importeur of retail organisatie. De focus ligt daadwerkelijk op de klant, de wijnervaring en de juiste prijs / kwaliteit verhouding van de wijnen. Vinobox is daarmee hét online wijnadres. “Mensen weten vaak niet welke wijn ze moeten kiezen, met als gevolg dat je vaak dezelfde wijn kiest. Dit terwijl er hele mooie wijnen zijn, die je aangenaam kunnen verrassen. Met Vinobox bezorgen wij die heerlijke wijnen, afgestemd op je persoonlijke smaak, gratis aan huis”, aldus oprichter Flip Harmsma.
Over dentsuACHTUNG!
dentsuACHTUNG! is onderdeel van Dentsu Aegis Network, één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten. Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.