T-Online start met films on-demand

Internetaanbieder T-Online heeft een overeenkomst gesloten met MGM voor het aanbieden van films via internet. Klanten kunnen de films tegen betaling via een set-top box bekijken.
T-Online , onderdeel van Deutsche Telekom, heeft verspreid over de zes Europese markten waar het actief is 12,67 miljoen klanten. In Duitsland is T-Online de grootste internetaanbieder.
De overeenkomst met MGM betekent dat T-Online toegang krijgt tot 4000 filmtitels, waaronder Fargo, Four Weddings and a Funeral, Rain Man en The Silence of the Lambs. Doel van de internetprovider is om deze films 'on- demand' aan te bieden aan zijn klanten.
Hiervoor brengt het onder de naam Activity Media Center een set-top box op de markt, die wordt gemaakt door Fujitsu Siemens Computers. Eind dit jaar zal via de set-top box ook de dienst 'T-Online Vision on TV' beschikbaar komen, waarmee abonnees via de televisie toegang krijgen tot e-mail, muziek, games, nieuws en sport. De combinatie met films (en een elektronische programmagids) moet dit pakket nog aantrekkelijker maken.
De films van MGM worden gedownload op de harde schijf van de set-top box en daar – voorzien van kopieerbeveiliging – bewaard. Tegen betaling zijn de films te bekijken. Over de manier waarop klanten kunnen kiezen uit het aanbod is niets bekendgemaakt. Het ligt voor de hand dat er een vast aanbod komt plus maandelijks een wisselend aantal nieuwe films. Dit model werd recent ook door Disney geïntroduceerd onder de naam Moviebeam. Disney verstuurt de films draadloos naar de set-top box.
De markt voor online video (met name streaming) zal in 2007 een omzet kennen van 4,7 miljard dollar, aldus onderzoeksbureau InStatMDR eind september .
Een ander onderdeel van Deutsche Telekom, mobiel belbedrijf T-Mobile , zegt te verwachten dat volgend jaar 20 procent van de omzet uit mobiele datadiensten komt. Nieuwe toestellen met meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld voor MMS, leiden tot hogere uitgaven van klanten, aldus marketing-directeur Nikesh Arora van T-Mobile aan DowJones. Het aantal mensen met een MMS-toestel neemt per maand toe met 10 tot 20 procent.
Vorige week meldde de Nederlandse tak van T-Mobile dat drie maanden na de start 150 duizend klanten gebruik maken van t-zones (games, ringtones, wallpapers, foto's). Cijfers over omzet maakte het toen niet bekend. Eind dit jaar verwacht T-Mobile 330 duizend gebruikers voor t-zones.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond