
Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!
Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.
Een sample ratio mismatch (SRM) is een veelvoorkomende statistische methode-fout: een mismatch tussen de verwachte sample ratio en de geobserveerde sample ratio, bijvoorbeeld bij 50/50 split testen.
Lukas Vermeer, Director of Experimentation bij Booking.com, laat in deze Talk zien hoe je met een handige test, de Sample Ratio Mismatch Check, kunt achterhalen of er sprake is van een mismatch en waarom het belangrijk is om zo’n mismatch te voorkomen. Zo maak je minder fouten en maak je betere beslissingen tijdens experimenten.
Host: Maurice Beerthuyzen (oprichter Nummer Negen)
Spreker: Lukas Vermeer (Director of Experimentation, Booking.com)
Collectie: Emerce Conversion 2020
Nieuwe insights
Verwachtingen van consumenten in 2025: vertrouwen en basisprestaties centraalRodi Media: Lokale impactTussen monolithisch en composable: de gulden middenweg voor je IT-landschapBluedesk: Businesspartner[Podcast] Tech Insider: digital marketing voor B2B-techbedrijven (zelfs met TikTok)Gerelateerde artikelen


Dynamic Pricing: datagedreven product managment

Wat is data-activatie en hoe past het in je analytics stack?
