
Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!
Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.
Een sample ratio mismatch (SRM) is een veelvoorkomende statistische methode-fout: een mismatch tussen de verwachte sample ratio en de geobserveerde sample ratio, bijvoorbeeld bij 50/50 split testen.
Lukas Vermeer, Director of Experimentation bij Booking.com, laat in deze Talk zien hoe je met een handige test, de Sample Ratio Mismatch Check, kunt achterhalen of er sprake is van een mismatch en waarom het belangrijk is om zo’n mismatch te voorkomen. Zo maak je minder fouten en maak je betere beslissingen tijdens experimenten.
Host: Maurice Beerthuyzen (oprichter Nummer Negen)
Spreker: Lukas Vermeer (Director of Experimentation, Booking.com)
Collectie: Emerce Conversion 2020
Nieuwe insights
Emerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenHoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketingWat festivalgedrag ons leert over financiële keuzes en consumentengedrag[Podcast] Doorzetters met Oos Kesbeke: ‘Ik rende gillend de fabriek uit’Gerelateerde artikelen


Deze 5 bedrijfsuitdagingen pak je vandaag nog aan met AI

AI neemt optimalisatie over, CRO verschuift naar strategie
