-

‘Het coronajaar heeft e-commerce in een niet te stuiten stroomversnelling gebracht’

Het is dit jaar niet makkelijker geworden om pakketjes de wereld rond te sturen. Tegelijk hebben de coronalockdowns het online shoppen een enorme boost gegeven. In het Smart E-commerce Report kijkt UPS alvast vooruit naar de mogelijkheden na corona: wat gaat de consument doen?

Om ondernemers te helpen de onstuimige groei van e-commerce te benutten, heeft UPS een rapport uitgebracht dat aangeeft waar de uitdagingen en mogelijkheden liggen in het postcoronatijdperk, nationaal en internationaal. Wat verwachten online shoppers in 2021 en 2022? “Met ons internationale netwerk, met meer dan 40.000 access points op goede locaties, weten we hoe belangrijk het is om te kunnen inspelen op de markt”, zegt Tim Helsen, algemeen directeur van UPS Nederland. “Daarom hebben we het Smart E-commerce Report uitgebracht, een onderzoek naar het gedrag en de verwachtingen van meer dan 10.000 Europese consumenten. We weten natuurlijk dat webshops een optimale klantervaring willen bieden, van ‘online store to door’. Maar wat wil de klant?”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!