Uit de achterbak

Zestigduizend flessen wijn zou Maarten van den Biggelaar vorig jaar gaan verkopen via QuoteOnWine. Het zijn er 48.000 geworden, beweert hij nu. "In totaal hebben we zo'n vierduizend orders geregistreerd. Momenteel krijgen we zo'n veertig orders per dag van gemiddeld twaalf flessen. Het gaat moeizaam, hoewel we veel repeat-bestellers hebben. De stijging moet sneller.
"Ik had gedacht dat we een vliegende start zouden maken, maar dat was niet zo. We hebben ook nog te maken gehad met diefstal bij de distributeur. Gelukkig hebben we een lage burnrate. Hoeveel? Dat gaat je niets aan."
Om de dienst aantrekkelijker te maken is QuoteOnWine gestart met een 'super+ service', zo meldt het bedrijf in een e-mail aan haar Amsterdamse klanten. Voor tien uur besteld, is de wijn 's avonds in huis. Lege flessen kunnen meteen retour. Bezorgkosten vijftien gulden. Wie een doosje bestelt via de site, komt een uitleg van deze service vreemd genoeg nergens tegen. De argeloze besteller gaat er nog gewoon vanuit dat het vier dagen duurt, maar dan gaat 's avonds om half zeven de telefoon: of meneer thuis is om de bestelling in ontvangst te nemen. En verdomd, even later stopt er een witte bestelauto met een vriendelijke 65-plusser die een van de twee bestellingen van die dag aflevert.
Van den Biggelaar: "Als deze service aanslaat breiden we het uit van Amsterdam naar de hele Randstad. We maken niet de fout veel te investeren in landelijke marketing. We willen eerst kijken of het concept klopt en of dit de dienst is die mensen willen gebruiken. We doen het stap voor stap."
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond