Leroy Merlin kiest Stibo Systems’ MDM oplossing om centrale data bron te creëren voor multichannel toepassing

Laren, 23 september 2013 – Stibo Systems, marktleider in Master Data Management (MDM) en Product Information Management (PIM), kondigt aan dat Leroy Merlin, onderdeel van de ADEO Group en belangrijke speler in de wereldwijde DIY markt, het STEP PIM/MDM platform van Stibo Systems gekozen heeft voor het multichannel management van haar product reference data.
Leroy Merlin is het grootste merk in de Franse lifestyle en doe-het-zelf markt, met ongeveer 20.000 medewerkers en een omzet van meer dan 5 miljard euro in 2012. In Frankrijk heeft het bedrijf 118 eigen winkels en 5 franchise stores.
Franck Drecourt, IT director bij Leroy Merlin: “Gemiddeld zijn er 60.000 producten geregistreerd in iedere Leroy Merlin winkel, naast de 20.000 items die op bestelling leverbaar zijn. Met ruim 3.000 leveranciers en een toenemend aantal distributie- en informatiekanalen, is het juist managen van deze enorme volumes productdata essentieel voor de operationele controle en efficiency, alsook voor de klantbeleving en klanttevredenheid.”
Als onderdeel van een internationaal project dat door de ADEO Group gelanceerd werd, wilde Leroy Merlin een software oplossing selecteren om de product informatie te managen en deze toegankelijk te maken voor de verschillende kanalen. Hieronder vallen de traditionele ketens van fysieke winkels, en diverse digitale kanalen (zoals op dit moment website, mobiele site, smartphone- en tablet apps).
De eerste fase is gericht op het verzamelen en standaardiseren van data uit bestaande applicaties. De verrijking van de data gebeurt op een coöperatieve manier via een dedicated leveranciers portal in STEP, ondersteund door workflow.
“De technologie van Stibo Systems geeft ons de mogelijkheid om een betrouwbare centrale data repository te creëren die toegankelijk is voor alle bedrijfsonderdelen en die zorgt voor structuur en consistentie,” benadrukt Franck Drecourt. “Stibo Systems zorgt ervoor dat we rendement halen uit een informatie management systeem dat door het hele bedrijf, inclusief business partners, gedeeld wordt, en dat in de komende jaren eenvoudig te integreren is met nieuwe distributie- en informatiekanalen.”
“Dat een prominente Franse retail groep als Leroy Merlin voor ons kiest, bevestigt dat onze oplossing zeer geschikt is voor de retail distributie branche en specifiek de DIY sector, waarin nu een aantal belangrijke marktleiders onze technologie toepassen,” zegt Mikael Lyngsø, CEO Stibo Systems.
###
Over Stibo Systems
Stibo Systems gives data direction met haar toonaangevende multidomein Master Data Management (MDM) oplossing. Stibo Systems stelt haar klanten in staat om enterprise intelligence wereldwijd beter te managen, de verkoopcijfers te verbeteren en snel te schakelen bij veranderende business requirements. De STEP technologie van Stibo Systems is een flexibele, uniforme MDM oplossing die het hele bedrijf een enkele, betrouwbare bron van operationele informatie biedt. Klanten van Stibo Systems zijn onder meer: bol.com, Ferguson Enterprises, GE, Landal GreenParks, Office Depot, Overtoom, Sears, Siemens, Sony, Target, Thomas Cook Benelux en Thule.
Stibo Systems is onderdeel van de particuliere Stibo A/S-groep die in 1794 werd opgericht. Het bedrijf heeft vestigingen wereldwijd en het hoofdkantoor is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: http://www.stibosystems.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.