Industry Wire

DPD Pakketservice kondigt samenwerking met nieuw distributieconcept Superdirect.com aan

Best, 26 september 2013 – Innovaties die leiden tot concrete voordelen voor verzenders én ontvangers staan bij DPD Pakketservice hoog in het vaandel. Om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en om in te spelen op de groei van de e-commerce, start DPD een exclusieve samenwerking met Superdirect.com. Dit is een nieuw distributieconcept waarconsumenten online hun boodschappen kunnen bestellen en afhalen bij een geautomatiseerd afgiftepunt. Door de samenwerking van DPD metSuperdirect.com is het vanaf later dit jaar ook mogelijk om via dit punt pakketten op te halen en te versturen. Omdat dit proces volledig is geautomatiseerd, behoren beperkte openingstijden, wachtrijen en overvolle parkeerplaatsen voortaan tot het verleden. Komende zaterdag op 28 september wordt het eerste Superdirect-punt geopend in Eindhoven.

E-commerce heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen en naar verwachting stijgt dit de komende jaren van bijna 10 miljard tot 13 miljard euro in 2015. De grootste groei daarbij zal in de online verkoop van voedsel en drank liggen. Dit blijkt uit een onderzoek van IPSOS naar het online koopgedrag van de Nederlandse consument. Als logistiek dienstverlener merkt DPD ook dat het aantal pakketzendingen naar particuliere adressen in een hoog tempo toeneemt. “Helaas komt het regelmatig voor dat ontvangers niet thuis zijn om hun bestelling in ontvangst te nemen. Om de klanten van onze klanten beter van dienst te kunnen zijn, ontwikkelen we continu diensten die voorzien in de behoefte om zelf te kunnen beslissen waar en wanneer bestellingen bezorgd worden. De samenwerking met Superdirect.com past in deze strategie. Consumenten kunnen bijSuperdirect.com niet alleen hun online bestelde boodschappen ophalen, maar ook hun andere online bestellingen ophalen en zelf pakketten versturen, zoals bijvoorbeeld producten die ze online verkopen,‘’ aldus Robert van Straaten, directeur Marketing & Sales.

 

Ontvanger staat centraal

Dat de ontvanger bij DPD centraal staat, blijkt uit de eerder geïntroduceerde services van het bedrijf, waaronder Predict, waarbij de ontvanger proactief geïnformeerd wordt over de geplande bezorgdag en tijdvak waarbinnen de bezorging zal plaatsvinden. Mocht dit de ontvanger niet goed uitkomen, dan kan hij of zij een ander bezorgmoment afspreken. Naast thuisbezorging zijn afhaalpunten een efficiënte manier om pakketten aan consumenten te leveren. Zij kunnen bestellingen daar ophalen op een moment dat hen schikt, maar ook pakketten wegbrengen om te laten versturen. Door de samenwerking met het nieuwe distributieconcept Superdirect.com wordt dit op elk moment van de dag mogelijk. Omdat de aangiftepunten geautomatiseerd zijn heeft dit veel voordelen voor klanten. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake is van strikte openingstijden en wachtrijen en dat scheelt een hoop tijd.

 

Over Superdirect

Superdirect.com is een nieuw distributieconcept waarbij de consument online boodschappen bestelt en afhaalt bij een geautomatiseerd uitgiftepunt (pick-up point). De bestelling ligt de volgende dag in een boodschappendoos klaar bij een pick-up-point. Door samenwerkingen met DPD kunnen vanaf later dit jaar meteen ook andere pakketten dan boodschappen worden afgeleverd of opgehaald. In de komende jaren streeft Superdirect.comernaar om een goede spreiding van afhaalpunten te realiseren, zodat veel Nederlanders op zo veel mogelijk plekken en op een eenvoudige, eigentijdse en efficiënte manier boodschappen kunnen doen.

 

Over DPD
DPD Pakketservice is verantwoordelijk voor het verwerken van meer dan twee miljoen pakketten per dag in een hecht internationaal netwerk en is daarmee één van de grootste dienstverleners op het gebied van logistiek in Europa. Het DPD-netwerk in Nederland is 100% eigendom van GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep en de tweede pakket- en expressdienstverlener van Europa. Wereldwijd werkt DPD vanuit 800 locaties in 40 landen. DPD streeft naar een optimale bedrijfsvoering in combinatie met duurzaamheid. In het kader daarvan is Total Zero geïntroduceerd, waarbij alle pakketten CO2-neutraal bezorgd worden zonder extra kosten voor klanten. Meer informatie over DPD kunt u vinden op: www.dpd.nl.

Over GeoPost
GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep, is een belangrijke speler op de expressmarkt in Europa. Voor het vervoer van pakketten voor meer dan 300.000 klanten van en naar meer dan 230 landen maakt Geopost gebruik van het eerste klas DPD-netwerk en -vestigingen in heel Europa. GeoPost is met een jaaromzet van circa EUR 3.7 miljard in 2011 marktleider in Frankrijk en de tweede pakket- en expressgroep van Europa. Sinds 2011 neemt GeoPost deel in Green Freight Europe (GFE), samen met verschillende marktspelers zoals internationale verschepers, vervoerders, retailers en verenigingen. GFE streeft ernaar erkend te worden als het toonaangevende, onafhankelijke en vrijwillige programma om wegtransport in Europa te verduurzamen. Meer informatie over GeoPost kunt u vinden op: www.geopostgroup.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht