Transavia.com selecteert Accenture en Mirabeau als e-commerce partners

AMSTERDAM, 14 oktober 2013 – transavia.com is een samenwerkingsverband aangegaan met Accenture en Mirabeau om haar online propositie te versterken. De drie organisaties zullen onder andere samenwerken bij het verbeteren van online reserveringen en andere reisgerelateerde diensten. Daarnaast krijgen Accenture en Mirabeau de “preferred supplier” status voor samenwerking op andere gebieden met transavia.com.
transavia.com, een dochteronderneming van KLM, verzorgt vluchten naar 100 bestemmingen in Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika. In lijn met haar strategie om klanten een betere online beleving te geven via het web en mobiele kanalen zal ze haar e-commerce omgeving transformeren en de dienstverlening uitbreiden aan passagiers die via een touroperator hebben geboekt.
In de samenwerking is Accenture de preferred partner voor de levering van de online visie van transavia.com, gebruikmakend van zijn e-commerce oplossing Navitaire dotREZ. Mirabeau richt zich binnen het partnership op de online strategie, de klantervaring en de verkoopdialoog middels het Sitecore platform. Gedurende het project zal Mirabeau een nieuwe digitale identiteit voor transavia.com definiëren en vertalen naar de diverse digitale kanalen als web, tablet en mobiel. Daarnaast verzorgt Mirabeau de managed services voor het beheer van de nieuwe omgeving.
“In de samenwerking met Mirabeau en Accenture zetten we een sterk team neer met vaardigheden waarmee we in staat zijn om een geheel nieuwe gebruikerservaring te creëren in het digitale domein voor al onze passagiers,” zegt Roy Scheerder, commercieel directeur van transavia.com. “Het nieuwe E-commerce platform gaat er voor zorgen dat onze passagier op elk moment van zijn reis relevanter wordt bediend ongeacht het kanaal of het apparaat dat hij of zij gebruikt”.
Navitaire is een volledige dochteronderneming van Accenture. transavia.com is momenteel een gebruiker van het Navitaire New Skies reserveringssyteem. De nieuwe overeenkomst is het meest recente voorbeeld van het werk dat Accenture uitvoert ter ondersteuning van luchtvaartmaatschappijen die een digitale transitie maken.
Dirk-Jan Koops, Managing Director Airlines van Accenture: “High performing airlines richten zich steeds meer op het verbeteren van de klantervaring en blijven daarnaast hun assortiment van betaalde diensten uitbreiden om op die manier het rendement te verbeteren”. Het creëren van een meer gepersonaliseerde online ervaring voor klanten uit alle segmenten stelt maatschappijen zoals transavia.com in staat een betere dienstverlening aan hun passagiers te bieden op een manier die direct bijdraagt aan hun bottom line resultaten.”
“transavia.com ondergaat een van de grootste e-commerce transformaties in Nederland. In de nieuwe strategie liggen echter nog volop kansen om deze positie verder uit te bouwen, zegt Adjan Kodde, algemeen directeur Mirabeau. “Kansen die bovendien zorgen voor een nog betere bediening van en binding met klanten, met name gezien het toenemend gebruik van digitale apparaten als mobiel en tablets. We zijn zeer verheugd hier aan mee te mogen werken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.