Industry Wire

Winvision Voice biedt end-to-end telefonieoplossing gebaseerd op Microsoft Lync

Nieuwegein, 27 november 2013 – ICT-dienstverlener Winvision breidt haar activiteiten uit met Winvision Voice, en biedt daarmee een end-to-end telefonieoplossing met brede functionaliteit die is gebaseerd op Microsoft Lync technologie.

Telefonie en ICT komen steeds dichter bij elkaar waardoor de markt in toenemende mate vraagt om gecombineerde oplossingen. “Vooral voor grotere organisaties  is Lync-telefonie een perfect alternatief wanneer de huidige telefooncentrale moet worden vervangen. Hiermee zijn, in vergelijking met traditionele telefonieoplossingen, tevens aanzienlijke kostenbesparingen te behalen op zowel exploitatie- als belkosten. Doordat Lync-telefonie gebaseerd is op het Unified Communications Platform van Microsoft is het snel en gemakkelijk uit te breiden met aanvullende functionaliteit zoals webconferencing, voorzieningen rond chat en presence, videoconferencing-oplossingen van third parties en integratie met Skype”, zegt Marcel Lucker, commercieel directeur bij Winvision Voice. Daarnaast is Lync uitstekend te integreren met bestaande systemen voor bijvoorbeeld beveiliging en alarmering. Winvision Voice kan koppelingen verzorgen met reeds aanwezige software van third parties voor zaken als call-afhandeling en voicerecording. Dat geldt ook voor analoge apparatuur die gekoppeld is aan de huidige telefooncentrale zoals de lifttelefoon of de intercom van de slagboom.

Aanvullende opties
Winvision Voice levert de server die dienst doet als telefooncentrale, een breed aanbod aan telefoons en alle andere benodigde hardware. Naast het reguliere telefoonverkeer biedt Winvision Voice rond Lync-telefonie een aantal aanvullende opties, zoals een receptiemodule inclusief bedienposten voor receptionistes, voicemail-opties die vaak ontbreken bij klassieke telefooncentrales en mogelijkheden om intern en extern telefoonverkeer te versleutelen

Voordelen Lync-telefonie
De grote meerwaarde van Lync-telefonie zit in de integratie met Microsoft Office. Andere voordelen zijn: een end-to-end telefonieoplossing met een brede functionaliteit, hoge mate van beschikbaarheid, stabiliteit en betrouwbaarheid, lagere kosten, alle functionaliteit van plus aantrekkelijke aanvullingen op de traditionele telefooncentrale, eenvoudig te beheren en gefaseerd in te voeren. Winvision Voice biedt een uitstekend fundament voor toekomstige groei naar het Unified Communications Platform.

Winvision Voice SIP
Naast  Lync-telefonie biedt Winvision Voice een unieke oplossing die het mogelijk maakt met behoud van de huidige telefooncentrale forse besparingen te realiseren op de kosten van het uitgaande telefoonverkeer: Winvision Voice SIP. Winvision Voice SIP kan worden geïmplementeerd als alleenstaande oplossing, waardoor er geen grote investeringen nodig zijn en de huidige telefooncentrale behouden blijft. De dienst is vooral geschikt voor grotere organisaties met of organisaties met veel uitgaand telefoonverkeer. Lucker: “Dankzij de toepassing van SIP trunk-technologie en het ‘Least Cost Routing’ principe zorgt Winvision Voice SIP altijd voor 100 procent beschikbaarheid en een laag tarief”. Met een SIP trunk verlopen zowel het spraak- als het dataverkeer over één netwerk. Het ‘Least Cost Routing’ principe maakt het mogelijk dat al het uitgaande telefoonverkeer te verdelen is over meerdere paden en meerdere telecomproviders. Dat gebeurt altijd via het meest efficiënte pad en daardoor tegen de meest gunstige tarieven. Hierdoor zijn besparingen tot ruim 40 procent haalbaar op de jaarlijkse telefoniekosten. Voor de SIP-dienst werkt Winvision Voice samen met telecomdienstverlener Brokerteam.

Meer informatie is te vinden op www.winvisionvoice.nl.

Over Winvision Voice
Als gespecialiseerde telecompartij is Winvision Voice is gericht op het toepassen van de nieuwste technologie om uw telefoonverkeer te optimaliseren. Gebruiksgemak, betrouwbaarheid en zo laag mogelijke kosten zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Winvision Voice richt zich daarbij op het adviseren, ontwikkelen, implementeren en beheren van telefonie-oplossingen gebaseerd op het Microsoft-platform. Als Microsoft Partner behoort Winvision wereldwijd tot de top. Winvision Voice is een onderdeel van Winvision, sinds 2002 actief en inmiddels uitgegroeid tot een organisatie van ruim 115 medewerkers. Winvision Voice is gevestigd in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.winvisionvoice.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht