Widespace breidt aanbod uit met nieuwe partners

Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, gaat een partnerschap aan met Wegener Media, News Media (GeenStijl, Dumpert), Zoover Media (Zoover.nl, Weeronline.nl) en Viacom (Comedy Central, MTV). Via deze publishers kunnen adverteerders nieuwe doelgroepen bereiken in een high-end omgeving. In combinatie met de unieke en innovatieve advertentieformats van Widespace kunnen zij via deze kanalen succesvolle en vernieuwende mobile campagnes opzetten.
Volgens de Online Ad Spend Study van Deloitte, uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie IAB, gaven Nederlandse adverteerders in de eerste helft van 2013 11 miljoen euro uit aan mobile display advertising. Dit is 6,6 procent van de totale uitgaven aan online adverteren en een duidelijke groei ten opzichte van 2012 (3,2%) en 2011 (2,6%). Adverteerders en publishers moeten hier dan ook op inspelen. Dat de impact van de mobiele revolutie goed voelbaar is, bevestigt Joris Bouman, channel manager bij News Media: “Op ons populaire videoportal Dumpert is het mobiele verkeer inmiddels groter dan op de PC, alleen bleef de commerciële exploitatie van dit kanaal nog achter. In Widespace hebben wij een partner gevonden die snapt dat een mobiel contactmoment waardevol is en veel mogelijkheden biedt op het gebied van beleving en interactie”.
Wegener Media werkt sinds augustus 2013 met Widespace samen. Mark de Weerd, manager automated trading bij Wegener Media: “Wij hebben afgelopen zomer gekozen voor een samenwerking met Widespace omdat we moeite hadden rendement uit mobile advertising te halen. We hebben door de samenwerking expertise in huis gehaald en onze sales force versterkt. Na enkele maanden kunnen we al concluderen dat onze omzet en het type adverteerders dat op onze platformen adverteert positief zijn verbeterd.”
Widespace is daarnaast onlangs een samenwerking aangegaan met Zoover Media voor haar platformen Zoover en Weeronline. Annelies Kreuger, yield & campaign manager bij Zoover Media: “Widespace is een waardevolle toevoeging op onze eigen sales. Zij zijn expert in mobile rich media, hebben hier 100% focus op, daar willen we gebruik van maken. We zien de samenwerking als een partnership: Widespace is specialist op het gebied van rich media en wij stellen onze platformen open voor adverteerders. Win-win dus.”
“Om als publisher succesvol te zijn in mobile advertising, is de uitvoering cruciaal, deze moet helemaal kloppen. Als Widespace willen wij publishers hierbij zo goed mogelijk ondersteunen en A-adverteerders een onderscheidend platform bieden”, zegt Lisa Mahfud, head of partnerships Benelux bij Widespace. “Wij zien de publishers waar wij mee samenwerken als mediapartners en kijken dan ook uit naar een succesvolle voortzetting van de samenwerking in 2014”
Over Widespace
Widespace is de Europese marktleider in premium mobile advertising en gespecialiseerd in interactieve rich media campagnes op mobiel. De organisatie zorgt voor een optimale gebruikerservaring, de beste resultaten voor adverteerders en hogere inkomsten voor onze partners. Dagelijks leveren wij via miljoenen mobile devices, miljoenen advertenties op de meest bezochte mobiele websites en in de meest populaire apps. Widespace maakt voor het optimaliseren van ad targeting en het vergroten van de impact gebruik van haar eigen unieke technologie. Daarnaast biedt de organisatie hiermee een full service-oplossing voor merken die willen slagen in mobile advertising. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is op dit moment in acht Europese landen actief.
Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/nl/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.