Lync 2013 Qualification voor CIC van Interactive Intelligence

Amsterdam, 27 januari 2014 – Customer Interaction Center (CIC), het all-in-one communicatieplatform van Interactive Intelligence, heeft de Lync 2013 Qualification ontvangen in de categorie contact center. De kwalificatie bewijst de interoperability van CIC 4.0 met Microsoft® Lync™ Server 2013.
De gecombineerde oplossing voegt de rijke contact centerfunctionaliteit van CIC toe aan Lync Server 2013 en dat leidt tot een verbeterde klantervaring, makkelijkere samenwerking en vereenvoudigde toepassing. De belangrijkste kenmerken zijn:
- Gezamenlijke CIC en Lync Server directory. Vanuit beide systemen hebben medewerkers toegang tot de contactgegevens van alle personeelsleden en kunnen vanuit één en dezelfde interface communiceren via messaging, video, telefoon, email, fax of het delen van het computerscherm
- Gesynchroniseerde statusinformatie. Real-time presence management toont de status van medewerkers in beide systemen en voorkomt daarmee zinloos doorverbinden en beperkt het de wachttijden.
- Directe SIP-integratie. Het standaard SIP-protocol zorgt voor ‘klik-en-bel’, snellere verbindingen en maakt dure gateways van derden overbodig.
“Slagen voor de interoperability tests met Lync Server betekent dat we een gecombineerde oplossing kunnen bieden die voldoet aan zeer strenge eisen voor installatie, configuratie, documentatie en ondersteuning”, zegt Michael Shrall, Interactive Intelligence senior director of global alliances. “Ons gecombineerde aanbod levert een zeer complete oplossing voor zowel het contact center en de kantooromgeving zonder dure en lange integratieprojecten voor onze klanten.”
De interoperability testen van Microsoft zijn onderdeel van het Lync ISV Qualification programma dat ervoor zorgt dat gekwalificeerde applicaties voldoen aan de verwachtingen van de klant voor specifieke scenario’s. De testen hebben betrekking op prestatie, betrouwbaarheid en de toepassing van SDK’s en API’s.
CIC, dat zowel via de cloud als op eigen servers kan worden toegepast, geeft organisaties van iedere omvang de functionaliteit voor een multichannel contact center, unified communications en business process automation.
De applicaties van CIC bestaan onder meer uit multichannel routing en queuing, interactive voice response, gespreks- en schermopnames, predictive dialing, workforce management, real-time speech analytics en customer feedback management.
Interactive Intelligence ontving in 2010 voor de eerste keer de Lync Qualification for interoperability en is sinds 2007 een Microsoft Gold ISV partner.
===
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn ontwikkeld om de customer experience te verbeteren en zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 5000 klanten, waarvan ruim 200 in de Benelux en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1700 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 24 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. De Benelux-kantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Culemborg. www.inin.com/nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.