Industry Wire

Geplaatst door ZEEF

‘Curated advertising blijkt effectiever dan Google Adsense’

Marketeers zoeken steeds weer naar nieuwe mogelijkheden om hun potentiele klanten te bereiken. Advertenties die niet aansluiten bij de behoefte van de websitebezoeker wekken irritatie op, maar de meeste mensen worden ook niet vrolijk van retargeting. ZEEF wil met ZEEF Widgets een relevante advertentie bieden, zonder dat de websitebezoeker door middel van cookies wordt gevolgd.

Curated advertising
‘Het is eigenlijk een mini-vergelijking’, legt Klaas Joosten, oprichter van ZEEF, uit. ‘ Je ziet bijvoorbeeld de vijf goedkoopste hotelovernachtingen bij een blogpost over slapen. Of vijf boekentips van een marketingprofessional naast een marketingartikel. Dit zijn lijstjes waar mensen wat aan hebben, vooral omdat ze aansluiten bij de content van de website waar ze geplaatst worden.’ Uit een twee maanden durende test met 83.000 views bleek de click through ratio (CTR) in het geval van ZEEF veel hoger te zijn dan bij de Google Adsense advertentie op dezelfde pagina. Daarnaast werd er 27% meer besteed via ZEEF.

Voordelen voor bloggers
Ook voor bloggers en websites heeft ZEEF Widgets voordelen. De blogger kiest zelf welk linkblock hij naast zijn tekst wil hebben en de lezer bepaalt zelf welke link uit het lijstje hij het meest interessant vindt. ‘Het is namelijk nog steeds zo dat mensen beter zijn in het selecteren van informatie dan machines. De blogger kan op deze manier extra waarde toevoegen aan zijn content’, aldus Joosten.

ZEEF ging 6 maanden geleden in bèta en verwelkomt inmiddels zo’n 14.000 bezoekers per maand uit 176 verschillende landen. De behoefte aan content curation (het selecteren, categoriseren en verspreiden van content) wordt alsmaar groter. De nog altijd groeiende ‘information overload’ en de opkomst van content marketing dragen hier verder aan bij.

Over ZEEF
Zoals een curator in een museum een tentoonstelling samenstelt met verschillende kunstwerken, kunnen de curatoren van ZEEF een pagina samenstellen over een zelf gekozen onderwerp. Iedereen kan een curator zijn, want iedereen heeft wel specifieke kennis van of een passie voor een bepaald onderwerp, persoon of organisatie. Door met behulp van crowd sourcing content te selecteren en categoriseren wordt het zoeken naar en het beoordelen van informatie overzichtelijker en eenvoudiger.

Met ZEEF Widgets biedt ZEEF een curated advertising tool waarmee bloggers en websitebeheerders relevante top-5 lijstjes op hun pagina kunnen plaatsen. Deze lijstjes sluiten nauw aan bij de content van die specifieke pagina en geven de blogger of websitebeheerder hiermee de gelegenheid om zowel waarde toe te voegen voor de lezer, als geld te verdienen met advertenties.

Kijk voor meer informatie op ZEEF.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht