Hoe tevreden zijn de ERP gebruikers met hun ERP oplossing?

Hoe tevreden zijn gebruikers met hun ERP/bedrijfssoftware oplossing? Welke voordelen biedt de inzet van een ERP oplossing hen? Hoe ontwikkelen de ERP inzet en –markt zicht?
Deze vragen staan wederom centraal in het door Trovarit/IT-Matchmaker georganiseerde Europese onderzoek “ERP in de Praktijk: Gebruikerstevredenheid, Voordelen en Vooruitzichten”. Het onderzoek wordt dit jaar voor de 7e keer georganiseerd. Gebruikers van ERP/Bedrijfssoftware worden tot eind juni uitgenodigd om hun ERP/bedrijfssoftware en leverancier te beoordelen. Onderwerpen waarop gebruikers kunnen beoordelen zijn onder andere de prijs/kwaliteitverhouding van het systeem, de dienstverlening tijdens de selectie en implementatie, maar ook de verwachtte en werkelijk gerealiseerde voordelen van het systeem.
Doel van het onderzoek
Het onderzoek heeft tot doel, om een realistisch beeld te geven in hoeverre de eisen en verwachtingen die gebruikers van ERP oplossingen hebben overeenkomen met hetgeen aangeboden wordt door zowel de oplossingen zelf als de leveranciers. Het gaat daarbij niet zozeer om enkel functionele en technische aspecten, maar juist in het bijzonder om de algemene ondersteuning van de bedrijfsprocessen en –strategie door de betreffende ERP software.
Naast een onderlinge vergelijking van systemen, biedt het onderzoek gebruikers de mogelijkheid, om aan de leveranciers concrete aandachts- en verbeterpunten mee te geven. Dat zij zich deze constructieve kritiek aantrekken en er concreet iets mee doen, blijkt wel uit de ontwikkeling in het gebruikerstevredenheidsprofiel in de diverse jaren. „Na tien jaar kan men het “ERP in de Praktijk” onderzoek echt als een Lange termijn- of trendonderzoek aanmerken,” aldus Dr. Karsten Sontow, CEO van Trovarit AG en onderzoeksleider. „Het onderzoek heeft in de loop der jaren vanuit beide kanten interessante en soms verrassende ontwikkelingen laten zien. Wij zijn er bovendien bijzonder trots op, dat het onderzoek bij enkele voorname ERP leveranciers dient als referentie m.b.t. de klanttevredenheid. “
Deelnemen en meer informatie
De online vragenlijst en meer informatie over de achtergrond en de eerdere onderzoeksresultaten kunt u vinden op www.it-matchmaker.nl/enquete-erp-in-de-praktijk.html. Alle deelnemers ontvangen aan het einde van het onderzoek als dank voor hun deelname de Management Samenvatting met de onderzoeksresultaten alsmede het gedetailleerde tevredenheidsprofiel van de door hen beoordeelde ERP oplossing(en).
Deelnemers die in het verleden hebben deelgenomen, ontvangen een automatische uitnodiging om ook dit jaar weer deel te nemen. Zij ontvangen met de uitnodiging een link naar hun persoonlijke vragenlijst, met de antwoorden van eerdere jaren, zodat het tijdsbeslag korter zal zijn. Deze deelnemers ontvangen de uitnodiging uiterlijk 15 april. Indien zij na deze datum nog steeds geen uitnodiging hebben ontvangen, kunnen zij een mail sturen naar info@it-matchmaker.nl. De link wordt dan alsnog toegezonden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.