Impuls aan dienstverlening van ASOS op Europese vasteland door samenwerking met Docdata

ASOS verkoopt meer dan 65.000 artikelen, zowel voor merken alsook onder eigen label, en introduceert maandelijks duizenden nieuwe productlijnen voor heren- en dameskleding, schoenen, accessoires, sieraden en beautyproducten. Met 6,5 miljoen actieve gebruikers is ASOS.com de best bezochte modewebsite ter wereld.
De online verkopen van mode zijn in de afgelopen jaren explosief gestegen en mode is in de meeste Europese landen uitgegroeid tot de meest populaire e-commerce categorie. ASOS heeft een aanzienlijk marktaandeel verworven door een uitgebreide collectie voor de online klant met een leeftijd van begin 20 jaar aan te bieden, in combinatie met een hoog serviceniveau, inclusief gratis verzending en retournering. Een service waarbij optimale efficiëntie van de processen vereist is. Om verdere groei in belangrijke Europese landen te realiseren kondigde ASOS medio 2013 plannen aan om haar fulfilment capaciteit uit te breiden met het opzetten van een nieuw fulfilment centrum in Centraal Europa. ASOS zocht een fulfilment partner die een extreem flexibele en schaalbare oplossing kan bieden om het belangrijkste onderdeel van hun klantbelofte te kunnen verbeteren, namelijk ‘het kunnen leveren van een order wanneer de klant dat wil’.
Michiel Alting von Geusau, CEO van DOCDATA N.V.: “Wij zijn erg verheugd om de toekomstige groei van ASOS te mogen ondersteunen in hun belangrijkste afzetgebieden op het Europese vasteland. Docdata heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van op- en afschalen van fulfilment capaciteit met een gegarandeerde hoge servicegraad.
In de afgelopen vijftien jaar zijn wij expert geworden in het leiden van omvangrijke, complexe e-commerce processen, waarbij we een continue focus hebben op de verbetering van onze dienstverlening om verdere groei van onze klanten te faciliteren. ASOS is een zeer welkome aanvulling op ons bestaande portfolio van klanten die stuk voor stuk een belangrijke impuls geven aan de totale e-commerce markt.”
Door te kiezen voor Docdata als partner op het Europese vasteland kan ASOS haar outbound capaciteit efficiënt op- en afschalen en haar levertijden en kosten aanzienlijk verlagen. De komende jaren gaat Docdata een centraal ‘outbound warehouse’ opzetten gecombineerd met lokale retourcentra binnen de ASOS strategie.
Mark Holland, Supply Chain Director van ASOS: “Het partnerschap met Docdata op het Europese vasteland zal een impuls geven aan onze dienstverlening aan Europese klanten en het stelt ons in staat om op efficiënte wijze een klantgerichte dienstverlening te bieden die zal bijdragen aan het welslagen van onze missie om wereldwijd de nummer 1 online bestemming te worden voor ‘young fashion’. Wij hebben gekozen voor Docdata om ons fulfilment centrum in Centraal Europa te leiden vanwege haar uitgekiende fulfilment oplossingen en het vermogen om de groei van onze business, die met veel uitdagingen gepaard gaat, op efficiënte wijze te faciliteren.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.