Industry Wire

Klanten verleiden begint op straat

Hilversum – Lijkt het maar zo of zien de meeste winkelstraten er hetzelfde uit? Een dag winkelen in Zwolle of in Hilversum maakt weinig verschil. De shoppende klant ziet dezelfde winkels met dezelfde look en feel. Klanten laten zich graag verleiden en dat biedt kansen voor iedere ondernemer. Wie klanten op de juiste manier verleid, trekt nieuwe klanten en behoudt bestaande klanten.

Consumenten zijn uitermate kritisch bij het uitgeven van hun euro’s. Het lijkt dan ook logisch dat Retail bedrijven zich realiseren dat er ‘gevochten’ moet worden om de aandacht van de consument. Maar hoe doe je dat? Met prijzen stunten of de uitverkoop nog vroeger beginnen?

Verleiden en verrassen
Waarom niet je potentiële klanten verleiden en verrassen. Het is veel leuker om te doen en kost beduidend minder. Potentiële klanten in koopstemming krijgen begint natuurlijk buiten. Want laten we het simpel houden: je klant moet wel eerst binnen zijn voordat hij überhaupt een aankoop kan doen! Het is enorm belangrijk om op te vallen in de winkelstraat en mensen lekker te maken met je etalage. Communiceer duidelijk wat je te bieden hebt en verleid. De Gouden Driehoek: straatbeeld, etalage en de eerste blik naar binnen zijn cruciaal voor succes.

Shopology Review
Shopology Review is een exclusieve samenwerking tussen Shopology, de ‘klanten verleidings expert’ en Mystery Review ‘de klantbeleving expert’. In de Shopology Review wordt de Gouden Driehoek letterlijk in beeld gebracht om te laten zien wat klanten zien. Vervolgens krijg je duidelijke handvatten en ideeën om jouw Gouden Driehoek verrassend verleidelijk te maken. Daarnaast adviseren wij je graag met inspiratiesessies, workshops of trainingen.

“Het gaat er niet om wat je weet. Het gaat er om wat je ermee doet. Elke dag weer!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht