BVA bond van adverteerders initieert samenwerking tussen stakeholders om te komen tot oplossingen in de privacyproblematiek

Dat is besloten tijdens de Algemene Ledenvergadering en BVA Masterclass Privacy en Reclame, die gehouden is op 23 mei jl.
Uit een peiling onder BVA leden blijkt dat adverteerders terughoudend zijn met het inzetten van consumentendata voor commerciële doeleinden. Over de uitleg van de Cookiewet is nog steeds (politieke) discussie, waardoor het voor adverteerders onduidelijk is binnen welke grenzen ze verantwoord kunnen werken. Adverteerders lopen het risico op reputatieschade en zien zich ook economisch achtergesteld ten opzichte van andere landen waar de regels soepeler zijn. De grootste bedreiging voor bedrijven is de uitkomst dat gerichte digitale communicatie onmogelijk wordt gemaakt. Terwijl het inzetten van klantendata de mogelijkheid biedt tot het doen van gerichte, relevante aanbiedingen voor consumenten.
“Omdat privacy hoog op onze agenda staat nodigt BVA stakeholders uit om gezamenlijk tot een aanvaardbare en werkbare oplossing te komen. De problemen zijn niet exclusief voor adverteerders maar ook voor de hele communicatiebranche “, aldus Loïke Stelwagen, directeur BVA.
Door het initiëren van samenwerking ondersteunt BVA adverteerders bij het behoud van de mogelijkheid om verantwoord aan gerichte digitale communicatie te doen.
Over BVA
BVA bestaat 95 jaar en is dé vertegenwoordiger van adverteerders in Nederland. De leden van BVA vertegenwoordigen samen ruim 3 miljard euro aan media-uitgaven per jaar. BVA heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van leden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.