Industry Wire

Geplaatst door Trengo

Trengo en Meta organiseren de eerste editie van WhatsApp Commerce

Trengo en Meta organiseren de eerste editie van WhatsApp Commerce

UTRECHT, 27 september 2022, 13:00 uur CEST – Op 2 november organiseert Trengo de eerste editie van WhatsApp Commerce. Van Meta tot Parfumado, toonaangevende experts delen hun visie over hoe WhatsApp klantbetrokkenheid opnieuw vormgeeft binnen het evoluerende e-commerce landschap.

De waarde van het populairste communicatieplatform ter wereld
Het tijdperk van bedrijven die wachten tot er contact met hen wordt opgenomen is voorbij. Vandaag de dag verwachten klanten dat organisaties hen rechtstreeks bereiken. Klanten willen tegemoet gekomen worden. We zitten in het tijdperk van communicatieplatforms, en WhatsApp is de grootste speler.

We hebben meer dan 400 organisaties uitgenodigd voor een ontmoeting met het vooruitstrevende platform WhatsApp en met e-commerce leiders. Meta Business Partner Tom Baker vertelt ons over de toekomst van WhatsApp Business. Terwijl oprichter van Parfumado Martijn van Rooy (je herkent hem van Dragons’ Den), Klaviyo en vele anderen hun expertise delen.

Tijdens het event komen bedrijven alles te weten over hoe WhatsApp Business:
het evoluerende landschap van e-commerce vormgeeft; met een open rate die 4 keer hoger is dan e-mail
helpt hoge prestaties te leveren tijdens drukke koopmomenten
de digitale verkoop verhoogt
andere bedrijven helpt een boost te geven aan Customer Success teams

WhatsApp is de toekomst van klantbetrokkenheid
Klantcontact vindt zichzelf opnieuw uit. Patrick Meutzner, medeoprichter & CEO bij Trengo over deze verschuiving: “WhatsApp Business geeft ons een duw richting de toekomst van klantenservice. We zien een exponentiële adoptie van communicatiekanalen zoals WhatsApp. Waarom? Omdat wanneer bedrijven niet aanwezig zijn op de favoriete kanalen van klanten, concurrenten de kans wel benutten en snel inlopen. We hebben het niet over een trend. Met hogere open rates dan e-mail en een van nature persoonlijke stijl van communiceren bieden communicatiekanalen zoals WhatsApp de basis voor het werven van veel klanten gedurende het kooptraject en tevens het behouden van klanten op lange termijn. Met als resultaat een hogere omzet en meer loyaliteit dan op welk kanaal dan ook.”

Over WhatsApp Business
Sinds WhatsApp Business in 2018 zijn app lanceerde, trekt het platform organisaties aan. En met lancering van de WhatsApp Business API dit jaar bedienen ze grotere ondernemingen dan ooit tevoren. Ze bieden een eenvoudige verbinding tussen bedrijven en klanten aan, door functies te ontwikkelen die berichten automatiseren, sorteren en snel beantwoorden.

Over Trengo
Trengo is een smart customer engagement platform en WhatsApp Business Solution Provider.

Opgericht in 2015 met het idee om klantcommunicatie makkelijker te maken zorgt Trengo met hun klantenservice software dat bedrijven alle klantgesprekken consolideren op één plek, in één inbox. Zo hebben organisaties een duidelijk overzicht van alle favoriete kanalen van klanten. E-mail, WhatsApp Business, Instagram, Live Chat — allemaal zonder van tabblad te wisselen. De software maakt betere klantenservice en ondersteuning mogelijk via automatisering, regels en integraties.

Perscontact
E-mail: team@trengo.com
Telefoonnummer: +31 (0) 85 001 3030

Bekijk de persmap

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht