Industry Wire

Geplaatst door Dutch Digital Agencies

Dutch Digital Agencies verwelkomt a friend of mine

Amsterdam, 7 juli 2014 – DDA blijft groeien. Vanaf 1 juli 2014 behoort a friend of mine tot de 69 beste digitale bureaus van Nederland. Eerder al traden Uselab, Edenspiekermann, Perplex, Bikkelhart, Presenter en Friks toe.

De nieuwe koers die ingeslagen is wordt direct onderschreven door de toetreding van a friend of mine. Niet alleen zijn de fullservice bureaus welkom, maar ook bureaus met een digitaal DNA. A friend of mine is een social agency dat richt zich op merken helpen om sterke en betekenisvolle relaties te ontwikkelen met consumenten op Facebook, Twitter en Instagram.

“Het is mooi om te zien dat met de verbreding ook bureaus als a friend of mine zich aangesproken voelen en lid worden. Het is een bureau dat in eerste instantie niet direct geassocieerd wordt met de term ‘internetbureau’”, aldus Paul Manuel, voorzitter van DDA. “Social is een belangrijk onderdeel binnen de digitale industrie, dat is ook terug te zien in het feit dat a friend of mine eerder dit jaar twee Dutch Interactive Awards in de wacht wist te slepen voor hun werk voor Philips. Het toont aan dat het bureau weet hoe merken te versterken op het gebied van social. Al met al een hele mooie aanvulling op het huidige ledenbestand van onze vereniging”.

Voor Marcel van der Heijden, eigenaar van a friend of mine, geeft toetreding tot DDA de bevestiging dat social als specialiteit definitief een plek heeft verworven onder de digitale bureaus. ‘Bij social denkt men vaak nog aan een Facebook actie of Twitter campagne. Maar social heeft zich de afgelopen 2 jaar enorm ontwikkeld en het is juist veel breder geworden. Ontwikkeling van campagne platforms, mobile, social advertising, analytics, content marketing, er komt steed meer bij kijken. Je ziet ook dat wij binnen onze opdrachtgevers naast marketing steeds meer terreinen aanraken zoals ecommerce, CRM, retail, events en HR. In essentie zijn wij een digital bureau met een social hart en een sterke focus op activatie. Ik ben blij dat de DDA de meerwaarde van ons type bureaus ook ziet en haar deuren daarvoor heeft geopend’

DDA is in 2002 opgericht onder de naam PIBN door de directies van de grotere full service internetbureaus van Nederland. Het doel was om met de introductie van een reeks afspraken over interactieve dienstverlening, de wildgroei in de zich razendsnel ontwikkelende internetindustrie tegen te gaan. De reeks afspraken bevatte kwaliteitseisen, branche-uniformiteit, een gedragscode en het faciliteren van onderlinge kennisuitwisseling. Om dit te realiseren komen de aangesloten leden regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen over onder meer de marktontwikkeling, transparantie en professionaliteit in de branche. Eind vorige maand werd bekend gemaakt dat de vereniging voortaan door zal gaan onder de naam Dutch Digital Agencies (DDA).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht