Industry Wire

Ipsos event in Amsterdam Arena:de makes & breaks van WK-merkactivaties

Tijdens een goed bezocht evenement voor marketeers en onderzoekers, besprak Ipsos afgelopen dinsdag 15 juli wat de succesfactoren zijn van een betekenisvolle merkactivatie rondom het WK-voetbal. Het evenement werd gehouden op een passende locatie: de, Amsterdam ArenA.

Aan de hand van een research community, mobile research en Google Glass verkreeg Ipsos in-context inzichten in de diepere behoeftes en motivaties van mensen rondom het WK.  Diverse merkactivaties werden stevig aan de tand gevoeld. Zo werd duidelijk dat menig merk niet voldoende in staat is door de clutter heen te komen en daadwerkelijke engagement te vinden onder Oranjefans.

Ipsos had gekozen voor deze unieke combinatie van een community, mobile en Google Glass, omdat deze methoden snelle, flexibele en diepe inzichten geven. “Zo kon snel worden ingesprongen op de actualiteit van de dag, zoals virals en inhakers”, aldus Research Manager, Klaartje van Schuur.

Renée Goud, Research Director Qualitative, gaf inzicht in de diepere betekenissen van ‘saamhorigheid’ en ‘los gaan’. En welke gebieden marketeers daarbinnen kunnen exploreren. Daarna lichtte Roderik Sorbi, Client Service Director, toe dat engagement verder dan alleen deze gebieden gaat. Daarbij introduceerde hij Personal Resonance als gevalideerde maat voor betekenisvolle merkexpressies. Deze techniek is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Neuroscience experts. Aan de hand van succesvolle WK-activaties in het buitenland liet Ipsos zien dat Personal Resonance, met een krachtige, onderliggende consumer insight als basis, het verschil maakt.

Diverse Nederlandse activaties werden besproken. Wat er goed ging en minder goed en waarom mensen zich wel of minder ‘engaged’ voelden. Social listening versterkte daarbij dit heldere beeld.

Social Media Exchange Leader, Robert Schueler, gaf een beeld over Google Glass als onderzoekstechniek met een eigen ontwikkelde Glass Research App.

Over Ipsos

Ipsos is het op twee na grootste marktonderzoeksbureau ter wereld met vestigingen in meer dan 80 landen. In Nederland is Ipsos vooral bekend om haar betrouwbare en accurate politieke peilingen en exit polls. Maar ook vooraanstaande internationale en nationale bedrijven baseren hun belangrijkste beslissingen op marktinformatie van Ipsos.

Ipsos Nederland is gebouwd op de fundamenten van een aantal vooraanstaande marktonderzoeksbedrijven, waaronder Interview-NSS en Synovate.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht