Networking4all start \\\’bewustwordingscampagne\\\’ voor veilig internetten

Networking4all brengt deze maand haar diensten tot leven en wil daarmee meer bewustwording in de samenleving creëren. Karakters moeten aan de hand van virtuele belevenissen op social media platformen de consument stof tot nadenken geven.
Waar Networking4all, aanbieder van SSL Certificaten, domeinnamen en hosting, jaarlijks onderzoeken uitvoert welke voornamelijk gericht zijn op de aanbieders, wil het met deze \'bewustwordingscampagne\' de consument wakker schudden. Een hoofdrol is daarbij weggelegd voor Donny Domain, Simon Certified, Harry Hosting en Reggy Reseller. Zij zullen op social media platformen, met in het bijzonder Facebook, virtuele verhalen gaan beleven waarin de rode draad het veilig omgaan met persoonsgegevens op internet zal zijn.
“Met onze onderzoeken hebben we de afgelopen jaren bedrijven met hun neus op de feiten gedrukt. Wij zullen blijven onderzoeken of dit zich verbeterd. Ook consumenten gaan onzorgvuldig met hun persoonsgegevens op internet om. Aan de hand van deze karakters en een film willen we voor meer bewustwording zorgen”, aldus Paul van Brouwershaven, technisch directeur van Networking4all. Middels een video wordt getoond hoe de bezoeker met het intoetsen van een domeinnaam de reis aflegt over een beveiligde verbinding naar een website, waarbij tevens de gevaren welke daarbij op de loer liggen worden getoond.
De vier hoofdpersonen staan symbool voor de diensten van Networking4all en zijn als het ware uit het beeldmerk gestapt. Naast de vier hoofdpersonen is er op Facebook ook een rol weggelegd voor Jack Hack, Phishing Phil, Sally Social en Did-it-Dumb Dylan. Voor iedere karakter is een speciale pagina aangemaakt waarop hun belevenissen worden getoond. Van Brouwershaven: “Gebruikers kunnen zo op een speelse manier kennis maken met de gevaren van internet.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.