Onafhankelijk onderzoeksbureau erkent Sitecore als leider in webcontentmanagementsystemen

Amsterdam, 11 februari 2015 – Sitecore®, wereldwijd leider op het gebied van customer experience-software, is door Forrester Research erkend als leider in het onafhankelijke onderzoeksrapport ‘The Forrester Wave™: Web Content Management Systems, Q1 2015’. Forrester vergeleek Sitecore daarbij met verschillende leveranciers op basis van criteria als aanbod, strategie en marktpositie.
“Sitecore heeft een sterk product en groeit snel”, staat er te lezen in het recent verschenen rapport. “Het .NET-product beschikt over opvallende features als content-tagging en -targeting, customer-profiling, en multisite en multichannel delivery. […] Sitecore’s aanpak op basis van één geïntegreerd platform stelt klanten in staat om tijdens hun gehele customer journey belevingen snel te configureren en in te zetten.”
Sitecore behaalde een score van vier uit vijf in negentien verschillende categorieën, waaronder API, mobile, partnerstrategie, productomzetgroei, analytics en marketingsuite-integratie.
Webcontentmanagement (WCM) is een segment dat sterk groeit nu de focus bij marketingbudgetten steeds meer komt te liggen op online en digital experience-management – twee van de belangrijkste invloeden op merkvoorkeur. “WCM-software is de belangrijkste technologie voor het leveren van content en digitale ervaringen”, stelt Forrester.
Geheel in lijn met deze trend groeit Sitecore erg snel met een totale omzettoename van meer dan 35 procent (yoy), duizend werknemers wereldwijd en 4.400 klanten, waaronder American Express, easyJet en L’Oreal. Sitecore helpt marketeers bij het interpreteren van grote hoeveelheden consumentendata en biedt een 360-gradenoverzicht van klanten. Ook biedt Sitecore aanbevelingen en geautomatiseerde hulp bij het leveren van gepersonaliseerde digitale ervaringen bij alle contactmomenten.
“Experience-marketing is een snelgroeiende markt die de potentie heeft om zowel ERP als CRM voorbij te streven. Markten waar miljarden in omgaan”, zegt Michael Seifert, CEO en medeoprichter van Sitecore. “Onze focus ligt op het met onze teams, technologie en wereldwijd bereik onze sterke groei verder uit te breiden om ook in de komende jaren op het gebied van experience-marketing de leider te blijven.”
Het Forrester-rapport toont aan hoe belangrijk het is om de klantbetrokkenheid te vergroten door een combinatie van klantinzicht en WCM, zo meent Sitecore. Dat is ook precies Sitecore’s eigen overkoepelende strategie. Het afgelopen jaar investeerde het bedrijf flink in verbeteringen van zijn experience-platform, zoals verbeterde analytics, dynamische doelgroepen, segmentatie, automatisch testen, optimalisatie en Commerce Connect.
In oktober 2014 positioneerde Gartner Sitecore voor de vijfde opeenvolgende keer als leider in zijn Magic Quadrant for Web Content Management, waarbij Sitecore het op ‘complete visie’ het beste deed.
Het volledige rapport ‘The Forrester Wave™: Web Content Management Systems, Q1 2015’ is hier te downloaden.
Over Sitecore
Sitecore is wereldwijd leider op het gebied van customer experience management-software. Zij levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringen, waarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en sales gerealiseerd worden. Sitecore belooft ‘own the experience’. Met het experience-platform kunnen marketeers de beleving van iedere klant op elk contactmoment optimaliseren.
Veel publieke en particuliere organisaties – samen verantwoordelijk voor meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen – beheren deze met Sitecore. Hieronder zijn in Nederland: Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, Heineken, CZ, provincie Noord-Brabant, Damen Shipyards, Unirobe Meeùs Groep, KNAB (Aegon), KIA en Mediq. Ook in België bevat het klantenbestand de nodige TOP 200-bedrijven en multinationals: Bekaert, Barco, Beaulieu, Bridgestone Europe, Elia, Euromut, Fluxys, Etex Group, GSK Biologicals, NMBS, Onafhankelijk Ziekenfonds, Test-Aankoop, Thomas Cook, Tiense Suikerraffinaderij, Unilin Industries en VRT. Zij vertrouwen erop dat Sitecore helpt bij het versterken van de interacties met klanten en daarmee relaties voor het leven brengt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.