Energeia maakt vaart op vernieuwde website

De website van energienieuwsdienst Energeia is volledig vernieuwd. Vanaf vandaag heeft de site van Energeia een nieuw en modern uiterlijk. Het ontwerp is geoptimaliseerd voor gebruik op een gewone pc of laptop, maar is ook afgestemd voor gebruik op tablet of smartphone.
Energeia werd in het najaar van 2014 overgenomen door FD Mediagroep. Met Energeia heeft het FD zijn journalistieke kracht en de informatievoorsprong van zijn lezers met interesse in energie versterkt. De energiemarkt is traditioneel een belangrijk journalistiek speerpunt voor het FD. Door samenwerking op redactioneel en commercieel vlak, bereikt de combinatie FD/Energeia meer lezers die bovendien beter worden bediend.
“De nieuwe website is gericht op optimaal gebruiksgemak voor onze abonnees en biedt daarbij een prettige leeservaring’”, aldus Energeia-hoofdredacteur Wouter Hylkema. Mildred Hutten, uitgever van Energeia: “Vandaag start dan ook een stevige marketingcampagne om het vernieuwde Energeia in de markt te zetten. Met de nieuwe website is Energeia klaar voor verdere groei.”
Energeia is al 15 jaar dé uitgever van digitale informatiediensten (nieuws, data, opinie) voor de energiesector. De onafhankelijke vakredactie verzorgt dagelijks de digitale editie van Energeia Energienieuws, met artikelen, achtergrondverhalen en interviews die de Nederlandse energieprofessional een voorsprong geven. Elke werkdag wordt er verslag gedaan van alle belangrijke ontwikkelingen rond de markten voor elektriciteit, aardgas, warmte en renewables.
Niche-publicaties zijn een speerpunt in de strategie van het FD om de lezersinkomsten te laten groeien. Naast Energeia, publiceert het FD ook het digitale nieuwsplatform Pensioen Pro, en sinds kort ook het economische vakblad ESB.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.