Industry Wire

Klanten T-Mobile kunnen tijdens Pinkpop massaal gebruik maken van het 4G-netwerk

Het festivalseizoen is begonnen. Een festival is het moment om het 4G-netwerk te ervaren. Tijdens evenementen en festivals wordt het netwerk altijd op de proef gesteld doordat klanten massaal data verbruiken. T-Mobile vindt het belangrijk dat haar klanten ook op piekmomenten een uitstekende netwerkervaring hebben. Daarom wordt de capaciteit van het netwerk tijdelijk uitgebreid. Dit weekend tijdens Pinkpop zal T-Mobile vier tijdelijke masten bijplaatsen. T-Mobile zorgt er deze zomer op tientallen festivals voor dat klanten tijdens de drukste momenten, het zogenaamde crunchtime gewoon kunnen blijven livestreamen, gamen, filmpjes kijken en muziek luisteren via het 4G-netwerk.

Op evenementen en festivals komen veel mensen bij elkaar op een plek waar normaal gesproken weinig mobiele activiteit plaatsvindt. Het netwerk is op dergelijke locaties vaak niet ingericht op grootschalige evenementen. Om het mobiele verkeer op deze locaties in goede banen te leiden plaatst T-Mobile C.O.W.S (Cells on Weels): zendmasten op wielen.

T-Mobile heeft de ambitie om het beste netwerk te bouwen en investeert deze zomer extra in events waar het netwerk extra capaciteit nodig heeft om het dataverkeer te kunnen verwerken. Dat geldt niet alleen voor Pinkpop maar ook op nog tientallen andere evenementen, waaronder Amsterdam Open Air, Indian Summer Festival, Defqon, Milan Festival, Awakenings, Extrema Outdoor XO, Concert at SEA, Dance Valley, Lowlands, Zwarte Cross Festival en Mystery Land, Solar Weekend Festival en Decibel Outdoor Festival.

Landelijke 4G-dekking

De uitrol van het nieuwe mobiele 4G-netwerk van T-Mobile verloopt voorspoedig. Vanaf oktober 2015 zal het 4G-netwerk landelijk dekkend zijn, wat betekent dat 95% van alle inwoners in Nederland dan in een 4G-dekkingsgebied van T-Mobile woont.  In het eerste kwartaal van 2015 is het datagebruik met 53% gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal 2014.

Over T-Mobile in Nederland

Met 3,8 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands voert de merken T-Mobile en Ben.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht