-

Rodi Media: Lokale impact

Met digitale nieuwskanalen heeft Rodi Media zijn doelgroep flink vergroot. De Noord-Hollandse uitgeverij kan op deze manier massabereik binnen een straal van 5 km rondom een winkelvestiging aanbieden.

Was Rodi Media jarenlang succesvol met alleen printmedia, intussen is het portfolio uitgebreid met websites (Rodi.nl), social media en nieuwsbrieven. De crossmediale transitie begon vijf jaar geleden, nadat oprichter Dirk Ranzijn het stokje overdroeg aan zijn zoon Dick, die een nieuwe, jongere directie samenstelde. “We besloten dat we ook de digitale weg moesten inslaan om met lokaal nieuws impact te maken”, zegt Dick Ranzijn. “Jongeren consumeren nieuws anders: sneller, selectiever en korter. Daar haken we op in met onze digitale content. Tegelijkertijd blijven we trouw aan print, want de populariteit van de krant is onverminderd groot.”

Ook laat Rodi Media zich volop zien op de nationale markt. Zo is operationeel directeur Niels Ackermans voorzitter van de NNP, is commercieel directeur Matthijs Malipaard actief betrokken bij de oprichting van HYPR en ook betrokken bij het NMO, en zit Dick Ranzijn in het bestuur van het KVGO. Kortom: Rodi is zichtbaar in de markt, naar ondernemers en lezers toe.

“Dat we met de huidige notering, de tweede op rij, ons weten te handhaven in de top van Nederland is veelzeggend, zo niet alles. Een fantastische teamprestatie tussen de verschillende afdelingen en een juiste visie van de directie.” Als het aan Dick ligt, blijft Rodi actief in de voorhoede van het medialandschap.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond