Industry Wire

Geplaatst door OFM.

OFM. lanceert als eerste mannenmode-retailer de Virtual Try-On in samenwerking met Faslet

Geldermalsen, mei 2025 – OFM. heeft als eerste mannenmode-retailer in Nederland de innovatieve Virtual Try-On (VTO) live gezet als bètatest op de webshop. Deze technologie maakt het mogelijk om kleding virtueel te passen via de camera van je smartphone of laptop. De eerste signalen zijn positief, maar de functionaliteit wordt de komende periode nog verder geëvalueerd en geoptimaliseerd.

Samenwerking met Faslet

Twee jaar geleden startte OFM. de samenwerking met Faslet, specialist in slimme maatadvies-technologie, om het retourprobleem aan te pakken. Door klantdata te koppelen en gericht advies te geven over pasvormen, is het retourpercentage sindsdien fors gedaald. De uitbreiding van deze samenwerking met de introductie van de VTO is een logische volgende stap in de digitale customer journey.

Positieve eerste signalen:
• 83% van de gebruikers geven een ‘thumbs up’ na gebruik van de Virtual Try-On – een sterke indicatie dat de gebruikerservaring goed wordt ontvangen.
• De conversie ligt 1,6 keer hoger onder VTO-gebruikers dan het sitegemiddelde, wat wijst op commercieel potentieel, al is verdere validatie nodig.

Paul Wijnhoven, E-commerce Manager bij OFM.:
“Bij OFM. willen we het mannen zo makkelijk mogelijk maken om online de juiste keuze te maken. Met Faslet hebben we al mooie stappen gezet op het gebied van maatadvies. De VTO is een next-level toevoeging aan de beleving en geeft vertrouwen in de aankoop. Dat zie je meteen terug in de cijfers.”

Robbert Hoogstraten, Founder van Faslet:
“We zijn trots dat OFM. als eerste mannenmode-retailer in Nederland onze Virtual Try-On inzet. Deze bètatest is een belangrijke stap in de verdere personalisatie van online shoppen. De eerste feedback is veelbelovend, en samen met OFM. kijken we uit naar verdere optimalisatie en inzichten. Uiteindelijk draait het om minder retouren, meer conversie en vooral: een betere klantervaring.”

Met deze primeur blijft OFM. vooroplopen in het digitaliseren van de customer journey, waarbij gebruiksgemak en data-gedreven keuzes hand in hand gaan. De komende maanden wordt de functionaliteit verder getest en doorontwikkeld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht