Industry Wire

Geplaatst door Shopware

Shopware Community Day 2025: Programma met veel inspirerende sprekers staat vast

Schöppingen, 12 mei 2025 – Over enkele weken, op 4 juni 2025, vindt de Shopware Community Day (SCD) plaats. Het ecommerce platform viert dan een bijzonder jubileum: 25 jaar innovatie, samenwerking en digitale excellentie. Sinds de oprichting in 2000 door de broers Stefan en Sebastian Hamann, speelt Shopware een toonaangevende rol in de digitale handel. Het programma voor dit jubileumevenement is nu bekend.

Voor het eerst vindt de Shopware Community Day plaats in het Confex congres centrum in Keulen, een van de modernste evenementenlocaties in Duitsland. Deze nieuwe locatie biedt de ideale locatie voor de verwachte 1.500 deelnemers, die zich kunnen verheugen op een evenement vol innovatieve inspiratie, persoonlijke ontmoetingen en toekomstgerichte strategieën. De community staat zoals altijd centraal. Shopware Community Day 2025: Programma met veel inspirerende sprekers staat vast

De SCD 2025 biedt meer dan 20 vakinhoudelijke lezingen, 11 masterclasses, 8 thematische meetups en tal van netwerkmogelijkheden. Met meer dan 50 topsprekers brengt het event de community samen om te leren, ervaringen te delen en de toekomst van digitale handel vorm te geven.

Het programma is verdeeld over drie themastages die verschillende aspecten van digitale handel belichten:

  • Main Stage met visionaire keynotes en toekomstgerichte inzichten
  • Tech Stage voor ontwikkelaars en tech-liefhebbers met diepgaande technische kennis
  • Commerce Stage met praktische strategieën, best practices en succesverhalen

Programma hoogtepunten:

  • Sebastian Hamann, oprichter en Co-CEO van Shopware, bespreekt 25 jaar Shopware en blikt vooruit op de toekomst, met slimme technologie, B2B, AI en de kracht van de community.
  • Stefan Hamann, oprichter en Co-CEO, deelt zijn visie op de verdere ontwikkeling van het platform en laat zien hoe één ontwikkelaar samen met AI een workflow-engine met 35 knooppunten, realtime telemetrie en live koppelingen bouwde.
  • Marie Reckendrees en Julia Leusing, Product Managers bij Shopware, bespreken de kansen van AI en spatial commerce.
  • Efe von Thenen, oprichter en CEO van von Thenen Ventures, modereert de Commerce Stage en geeft een keynote over e-commercetrends.
  • Jordan Kniest, Head of Development bij basecom, spreekt over de verdere ontwikkeling van headless-architecturen.
  • Christopher Henke, Sales Lead DACH bij Mollie, geeft een masterclass over de toekomst van betalingen en unified commerce.
  • Michel Willems, Co-Founder & Commercial Director bij H1, geeft tips over zichtbaarheid van Shopware-shops in AI-zoeksystemen.
  • Fabian Blechschmidt, CTO bij Winkelwagen, biedt een masterclass over automatisering van Shopware-deployments.
  • Jonathan Roxlau, Head of Digital bij G. Wurm, deelt inzichten over de opbouw van een succesvolle B2B-shop met meer dan €10 miljoen omzet.
  • Guillaume Moigneu, VP Product Advocacy bij Platform.sh, spreekt over duurzame groei in e-commerce.

Paneldiscussies met vertegenwoordigers uit verschillende branches geven praktijkgerichte inzichten. In een gesprek met Stefanie Trimpop (Bijou Brigitte), Christina Skoeries (camel active), Astrid Reintjes (MissPompadour) en Laura Kremer wordt besproken hoe met Shopware een “lovebrand” kan worden opgebouwd.

Een ander panel gaat in op B2B-handel met bijdragen van Mark Casidsid (IDC), Ludger Müller (Strack Norma), Laurien Jakobi (Agiqon), Dr. Kai Hudetz (IFH Köln) en Terezia Batovska (shopware AG) over trends en uitdagingen in B2B-commerce.

De Shopware Community Day 2025 vindt plaats op 4 juni 2025 in het Confex, Koelnmesse Hal 1, 50679 Keulen. Meer informatie, programma updates en ticketverkoop zijn te vinden op de officiële website: https://scd.shopware.com/agenda/

 

###

 

Over Shopware

Shopware, opgericht in 2000 in Schöppingen, Duitsland, biedt een holistisch omnichannel digitaal handelsplatform met hoge flexibiliteit en een breed scala aan opties voor B2C, D2C en B2B, evenals service-gebaseerde use cases voor complexe bedrijven, voor het MKB en Enterprise bedrijven. Shopware is een van de marktleiders in zijn segment en is bijzonder goed gepositioneerd dankzij zijn positie in de DACH-regio en een snelgroeiende Noord-Amerikaanse business.

De oplossing is headless, API-first en maakt gebruik van een open source-architectuur waarmee webwinkeliers het productaanbod kunnen aanpassen en schalen om een indrukwekkende klantervaring te creëren. Daarnaast vertrouwt Shopware op een wereldwijd netwerk van 1.600 verkoop-, technologie- en oplossingspartners om een robuust ecosysteem te garanderen. Shopware-handelaren genereren momenteel een wereldwijde gecombineerde GMV van meer dan 22 miljard Euro.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht