Visa ziet groeiend gebruik van digitale betalingen in Nederland

Amsterdam, 21 mei 2025 – Visa, wereldwijd leider in het betalingsverkeer, ziet in Nederland nog steeds een sterke vraag naar zijn digitale betaaloplossingen. In het fiscale jaar 2024 steeg het aantal Nederlandse Visa-betaaltransacties met 17% ten opzichte van voorgaand jaar en steeg het betaalvolume met 18%. Sinds eind 2021 is het aantal transacties bijna verdrievoudigd en het volume ruim verdubbeld. Het aantal uitgegeven Visa-kaarten in Nederland is het afgelopen jaar met 23% gegroeid. Innovatie versnelt mobiele en digitale groei Visa ondersteunt deze verschuiving met veilige, gebruiksvriendelijke betaaloplossingen zoals Click to Pay, waarmee consumenten na eenmalige registratie eenvoudig online betalen zonder telkens hun kaartgegevens in te voeren. Kunstmatige intelligentie (AI) luidt een nieuw tijdperk in voor de manier waarop we kopen en verkopen. Visa zet haar wereldwijde netwerk en expertise in om vertrouwen en veiligheid te brengen in AI-gedreven commerce. Met Visa Intelligent Commerce kunnen AI-assistenten nu niet alleen zoeken, maar ook aankopen doen namens consumenten. Gebruikers stellen hun voorkeuren in en Visa’s technologie helpt bij de rest. De dienst zal naar verwachting later in 2025 uitbreiden naar Europa. Visa’s fraudepercentage in Nederland historisch laag Visa wil real-time betalingen in Nederland beschermen tegen fraude “Fraude is overal en kent helaas geen grenzen”, zegt Jos van de Kerkhof, Country Manager Nederland bij Visa. “Of je nu winkelt bij een internationale retailer of een Nederlandse webshop, iedereen kan een doelwit zijn. Het is belangrijker dan ooit om te kiezen voor een betaalmethode met sterke fraudebescherming. Dankzij betwistingsrechten en Visa’s Zero Liability-beleid zijn consumenten beschermd en kunnen zij frauduleuze betalingen laten terugdraaien.” “Nederland is een belangrijke markt voor Visa”, voegt Jos toe. “De groei van Visa in Nederland is het resultaat van nauwe samenwerking met banken, fintechs en retailers. We blijven investeren in innovaties die betalen makkelijker, sneller en veiliger maken – voor zowel de consumenten en bedrijven van nu én de toekomst. Met de opkomst van AI-gedreven commerce bereiden we ons voor op een wereld waarin vertrouwde AI-assistenten zullen zoeken, vergelijken en zelfs aankopen zullen doen namens consumenten. Samen met onze partners bouwen we aan die toekomst.” |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.