Industry Wire

Geplaatst door Redmatters

Arbeidsmarktcampagne ‘Er Gaat Niets Boven Jou in Groningen’, ontwikkeld door Redmatters

Groningen lanceert een nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘Er Gaat Niets Boven Jou’, ontwikkeld door creatief en strategisch marketingbureau Redmatters in opdracht van Groningen Merkpartners (Gemeente Groningen, Provincie Groningen, Het Akkoord van Groningen, Nationaal Programma Groningen). De campagne zet niet de regio, maar de mens centraal – met een duidelijke boodschap: je bent gewild. In Groningen.

Met een persoonlijke benadering en focus op zingeving, welzijn en balans speelt de campagne in op de diepere drijfveren van jong talent (Gen Z en Millennials). Groningen presenteert zich als een plek waar je impact maakt én op adem komt. Waar ruimte is om te groeien, samen te werken en écht te leven – van stad tot Eemshaven.

De campagne maakt slim gebruik van de bekendheid van de slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’, maar keert deze om: ‘Er gaat niets boven jou… in Groningen.’ Een omkering die raakt, verbindt en uitnodigt.
“Naast de bevlogenheid en prettige samenwerking, waren we ook blij met het hart-tot-hart proces van Redmatters. Hierdoor zijn we samen echt tot de kern gekomen van wat mensen raakt en overtuigt om te kiezen voor Groningen als plek om te leven en werken. Redmatters heeft dit weten te vertalen naar hoge kwaliteit advertenties en video’s die de trots in Groningen aanwakkeren” aldus Aminke Doevendans – Projectleider Employer Branding Groningen Merkpartners.

Bert Wisniewski, General, Creative and Strategy Director bij Redmatters: “Samen met de doelgroep in onze hart-workshops zijn we tot de emotionele kern van de boodschap gekomen. Zodat we de doelgroep kunnen raken en overtuigen om Groningen (opnieuw) te zien als de plek om met plezier, geluk en ambitie te werken en te leven.”

De komende maanden zal de campagne verder uitgerold worden waarbij meer verdieping wordt gegeven aan alles wat gaat over werken en leven in Groningen.

Over Redmatters
Redmatters is een fullservice creatief marketingbureau voor strategie, branding en campagnes. Het bureau werkt vanuit neurowetenschappelijke en psychologische inzichten, waardoor de boodschap niet alleen gezien, maar ook gevoeld wordt – en écht binnenkomt bij de doelgroep.

Over het Akkoord van Groningen
Het Akkoord van Groningen is het strategisch samenwerkingsverband van de Rijksuniversiteit Groningen, de Hanze, het Universitair Medisch Centrum Groningen, het Martini Ziekenhuis, de provincie Groningen, Noorderpoort, het Alfa-college en de gemeente Groningen.

Credits
Adverteerder: Groningen Merkpartners
Creatief bureau: Redmatters
Mediabureau: Kollektiv
Verantwoordelijk bij adverteerder: Aminke Doevendans, Arjan in ‘t Veld en Niels Grootenboer
Concept en copy: Bert Wisniewski
Long copy: Heidi Daniels
Regie: Thomas Nauw
Camera & Edit: Chuy Nguyen
Assistent: Iris Franken
Voice-over: Jasper Staal
Foto: Maurice Giltjes
Casting: State of Talent
Visagie: Elena Ivona

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht