Trekpleister lanceert nieuwe merkfilm ‘De kracht van aandacht’

Renswoude, 27 mei 2025 – Maandag 2 juni a.s. lanceert Trekpleister haar nieuwe merkfilm De kracht van aandacht. In de commercial, waarin merkkarakter Aaf wederom een hoofdrol speelt, staat aandacht voor jezelf centraal. En dat is hard nodig, want uit representatief onderzoek* van Trekpleister blijkt dat een ruime meerderheid van de Nederlanders tijd voor zichzelf als een luxe ziet en zich weleens zorgen maakt over de eigen mentale gezondheid. De druk komt van alle kanten, werk of studie, gezin of sociaal leven. Ook geeft 60% van de Nederlanders aan meer tijd te besteden aan anderen dan zichzelf. De merkfilm is onderdeel van een bredere campagne waarmee Trekpleister haar positie als buurtdrogist versterkt en klanten aanmoedigt om – in de hectiek van het dagelijks leven – zichzelf niet te vergeten.
De kracht van aandacht
In een wereld waarin velen een drukke baan, verplichtingen en zorg voor zichzelf en anderen hebben, schiet tijd en aandacht voor jezelf er regelmatig bij in, zegt 52% van de Nederlanders in het onderzoek van Trekpleister. 60% van de ondervraagden geeft zelfs aan meer tijd aan anderen te besteden dan aan zichzelf. Dat terwijl driekwart van de Nederlanders echt probeert dagelijks tijd voor zichzelf vrij te maken. Trekpleister moedigt haar klanten aan om meer aandacht aan zichzelf te geven. Tijdens de Week van de Mentale Gezondheid, van 2 tot 7 juni, zet Trekpleister deze boodschap kracht bij met de lancering van de nieuwe merkfilm.
“Aandacht voor je gezondheid is bij Trekpleister heel belangrijk. Steeds vaker speelt ook de mentale gezondheid een rol voor het algehele welzijn. Bovendien is het een thema van alle leeftijden. We staan in onze nieuwe merkcampagne stil bij aandacht voor jezelf, omdat we zien dat steeds mensen zichzelf nog weleens vergeten.” zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, het moederbedrijf van Trekpleister. “Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders zich weleens zorgen maakt over de mentale gezondheid en gelukkiger zou zijn als hij of zij vaker bewust tijd aan zichzelf besteedt. Dat is een sterk signaal. Met deze campagne willen we mensen aanmoedigen én ondersteunen om ruimte te maken voor zichzelf.”
Verrassing voor Aaf
In de nieuwe commercial staat merkkarakter Aaf wederom centraal: de betrokken medewerker die altijd voor haar klanten klaarstaat met advies en aandacht. Maar juist wie de hele dag voor anderen zorgt, vergeet soms voor zichzelf te zorgen. En dat geldt ook voor Aaf. Terwijl ze tijdens haar werkdag klanten helpt, smeden diezelfde klanten een plannetje met de producten die ze kopen. Aan het eind van haar dag wacht Aaf een hartverwarmende verrassing: een cadeautje op haar fiets, als subtiele aansporing om ook zelf wat meer tijd en aandacht aan zichzelf te besteden. De campagne laat zien dat je bij Trekpleister alles vindt om goed voor anderen en jezelf te zorgen.
De campagne wordt uitgerold op TV, online, instore, en via Trekpleisters eigen kanalen. Via de socials kunnen volgers het pakket uit de commercial winnen en deelt de buurtdrogist een ‘aandacht voor jezelf‘ Spotfity playlist om te ontspannen.
Credits:
Adverteerder: Trekpleister
Reclamebureau: DDB Amsterdam
Design, animation & production studio: WhooHoo!
Mediabureau: EssenceMediacom
*representatief onderzoek uitgevoerd door Factsnapp/Panelwizard onder 500 Nederlanders vanaf 30 jaar.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.