Industry Wire

Geplaatst door Buutvrij for life

BUUTVRIJ FOR LIFE EN UBER VIEREN 750 JAAR AMSTERDAM MET UBER MOKUM

Amsterdam, 17 juni 2025 – Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam, brachten Uber en creatief bureau Buutvrij for life een ode aan de hoofdstad met Uber Mokum: een exclusief ritje langs de Amsterdamse grachten, iconen en verhalen met een échte Amsterdammer achter het stuur. Deze unieke tour kon geboekt worden via de Uber app en was binnen no time volledig volgeboekt. Op zaterdag 31 mei maakten tientallen gelukkigen een bijzonder ritje door het hart van Amsterdam.

Getting around, the Amsterdam way
750 jaar Amsterdam moest natuurlijk gevierd worden. Met kleine, typisch Amsterdamse wagentjes wist Uber middels een ludieke actie groots uit te pakken, ter ere van de jarige job. Tijdens het Hemelvaartweekend zagen Amsterdammers Neerlands kleinste Ubers in een treintje langs unieke locaties in de stad rijden. Ondanks de drukte en alle opbrekingen, was geen plek onbereikbaar met Uber Mokum.

Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber: “Met Uber Mokum wilden we iets teruggeven aan de stad die altijd in beweging is. Zo kozen we voor een rit vol charme, cultuur en herkenning. Voor ons is dit een ode aan de stad, maar ook aan de mensen die haar elke dag maken tot wat ze is.”

De Uber Mokum ging langs typisch Amsterdamse locaties, zoals het Anne Frankhuis (een van de populairste Uber-bestemmingen) en het Johnny Jordaanplein, een van de favoriete plekken van Danny Froger. Midden op de Elandsgracht vind je daar in brons Mien en ‘Bolle’ Jan Froger, de opa en oma van Danny. Danny: “Amsterdam, en in het bijzonder het Johnny Jordaanplein, voelt als de basis van mijn familie en mijn muziek.”

Uber Mokum
De gelukkigen, onder wie Danny Froger en Kiki Bosman, kregen een tour met de Amsterdamse auto-eigenaren. Dwars door het hart van de stad, wat zorgde voor een opvallend, vrolijk en uniek straatbeeld. En niet te vergeten: Uber gaf meermaals €750 Uber-tegoed weg! Wilde je kans maken op dit tegoed, dan hoefde je alleen Uber Mokum te spotten en een foto met #ubermokum te delen op Instagram.

Marco de Jong, creative director bij Buutvrij: “Uber gaf ons als uber Amsterdams creatief bureau de kans om dit sympathieke cadeau te bedenken voor de jarige stad: een culturele knipoog, een ode aan Amsterdam, voor alle Amsterdammers. In een samenwerking waarin alles klopte, maakten we samen van kleine autootjes een groot idee. Slim, vrolijk en typisch Amsterdams. Precies het soort rit waar je als bureau graag in stapt.”

Credits
Klant: Uber
Head of communications: Rick Janse Kok
Communications advisor: Charlotte van den Belt
Bureau: Buutvrij for life
Creatie: Simon van Gorkum & Robin Kranenborg
Creative director: Marco de Jong
Account director: Mariken Bongers
Account manager: Sophieke Gremmen
Aftermovie productie: Liberate ‘96
Regisseur: Lee Plaschek
PR en influencermarketing: PRSSKD

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht