Industry Wire

Geplaatst door DE KLUB

De kop is eraf voor marketing community DE KLUB

Afgelopen donderdag 12 juni vond de allereerste KLUB Session plaats. Een kennissessie waarbij de aanwezige marketeers werden ondergedompeld in het creatieve proces rondom het maken van een nieuwe pay-off. En dat beviel goed bij William Gilijamse, Media lead bij VidaXL: “Eindelijk eens een nuttige en leuke netwerkmiddag, deze opzet bestond nog niet in de marketing en media wereld”.

DE KLUB was deze middag op bezoek bij creative agency Everybody Likes Penguins te Utrecht. Tijdens de sessie werd stilgestaan bij het creatieve proces en de vorming van de nieuwe pay-off van Rompslomp “Je moet gewoon je boekhouden”. Vervolgens mochten de marketeers van onder meer VidaXL, WARP Systems, Goboony en Smartphoto aan de slag voor hun eigen merk. En precies dat onderdeel brengt verbinding en leuke gesprekken over elkaars merk op gang, aldus Sanne Rijsdijk, Marketing Manager bij WARP Systems: “Het was een interessante sessie vol interactie en dat is precies wat je wilt als marketeer. Met deze groep inspiratievolle marketeers ga je vol nieuwe ideeën terug naar kantoor. En dat is niet alles, ik heb voor WARP Systems ook nog een creatieve sessie gewonnen bij Everybody Likes Penguins!”.

Het was de eerste kennissessie, dus een spannende middag voor KLUB Managers Marloes van der Burg en Ernst-Jan Koole. Wordt het zo inspiratievol als we van tevoren bedacht hebben? Kunnen we een veilige sfeer creëren zodat men zich echt kwetsbaar durft op te stellen? Is men zodanig enthousiast dat ze in de toekomst ook weer aanwezig zullen zijn? Het antwoord op al deze vragen is… Ja! Marloes legt uit: “Wat zijn we blij! Ik denk dat het goed gelukt is om een geweldige eerste KLUB Session te organiseren. Ik heb veel blije gezichten gezien, diepgaande gesprekken gehoord en het bruiste van enthousiasme. Natuurlijk valt er ook wat te verbeteren, maar… the only way is up!”.

De volgende KLUB Session
De invulling voor de volgende KLUB Session is nog niet helemaal rond. Vanuit de huidige leden is er interesse getoond in een kennissessie over effectiviteit en Media Mix Modelling. Daarover is reeds contact met een onderzoeksbureau, echter heeft de eerste sessie van afgelopen week ook aangetoond dat er behoefte is aan meer tijd om echt met elkaar te kunnen praten tijdens bijvoorbeeld een lunch. “De uiteindelijke invulling zal bepaald worden door onze leden. Zij laten ons weten waar behoefte aan is en wij proberen daar zo goed mogelijk gehoor aan te geven. Wanneer er bij marketeers die nog niet verbonden zijn aan DE KLUB bepaalde behoeftes spelen waar wij op kunnen inspringen, dan kunnen zij zich altijd bij ons melden!”, aldus Ernst-Jan.

Bijschrift foto: de aanwezigen tijdens de eerste kennissessie van De KLUB @ Everybody Likes Penguins

Meer informatie: https://www.linkedin.com/company/deklub / info@de-klub.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht