BrandMR doorbreekt drempels advocatuur met impactvolle campagne

Vandaag lanceert juridische dienstverlener BrandMR (uitgesproken als ‘Brandmeester’) een nieuwe campagne die op indringende wijze de twijfels en onzekerheden belicht waarmee mensen tijdens een juridisch conflict te maken krijgen. Centraal staan waargebeurde klantverhalen, ondersteund door beeldmateriaal uit échte casussen. De campagne volgt deze mensen in hun transitie van onzekerheid naar juridische duidelijkheid en roept op om op te komen voor een gelijke strijd. De campagne wordt online uitgerold via onder meer YouTube, Meta en TikTok.
BrandMR biedt juridische hulp in vier heldere stappen met een vaste voorspelbare prijs per stap. Daarmee wil het de oplossing zijn voor de groeiende groep mensen die niet in aanmerking komen voor sociale advocatuur, maar ook de tarieven van een reguliere uurtje-factuurtje advocaat niet kan betalen. Met als gevolg dat ze dan maar het recht mijden.
team5pm ontwikkelde de strategische campagneopzet en vroeg creatieve productiemaatschappij Medianauts in samenwerking met regisseur Susanne Opstal voor de inhoudelijke ontwikkeling en productie. De campagne zal in verschillende flights blijven lopen op YouTube, Meta en TikTok.
“Voor veel mensen is de drempel om een advocaat te benaderen hoog, bijvoorbeeld door onzekerheid over hoge kosten of het gebruik van ontoegankelijke taal,” zegt Peter Hoitinga, marketingdirecteur van BrandMR. “Met deze campagne willen we laten zien dat deze twijfels en obstakels heel normaal zijn, en mensen geruststellen dat juridische hulp door advocaten ook voor hen toegankelijk is. Zo kun je je recht halen, ongeacht wie je tegenover je hebt.”
Aan de campagne is een research traject van meer dan een jaar voorafgegaan, waarin focusgroepen zijn bijgewoond en met tientallen advocaten is gesproken.
“Mensen weten vaak niet wat ze zouden doen als ze in een juridisch conflict terecht komen. Bij onverwachte situaties draait het dan meestal om een eerste emotie – freeze, flight of fight – gevolgd door heel veel vragen,” vertelt Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm. “Medianauts en regisseur Suzanne Opstal hebben de juiste vorm ontwikkeld die dit cruciale moment, van twijfel naar strijdbaarheid, overtuigend verbeeldt. Met gebruik van uitsluitend echte caseverhalen en veel echte beelden. Het resultaat is krachtig en vernieuwend, en sluit perfect aan bij de online platformen waarop we adverteren.”
Credits:
Klant: BrandMR
Verantwoordelijke klant: Eline Ruiter, Peter Hoitinga, Mitchell Tjong
Bureau: team5pm
Bureau creative: Anne Jaasma
Strategie: Stef van der Burg
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Management: Renske Smits
Concept: Tom de Jong, Susanne Opstal
Productiemaatschappij: Medianauts
Regie: Susanne Opstal
Copy: Maarten van Kempen
Uitvoerend Producent: Tom de Jong
Productie: Martine Coehorst
DoP: Niels Lokhorst
Fotografie: Margarita Kouvatsu
Componist: Eren Önsoy
SFX & Afmix: MOST
Edit: Aron van Blooijs
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.