Solliciteren per video op nieuwe website OTTO Work Force

Den Haag / Utrecht , 15 september 2015 – OTTO Work Force, de grootste internationale arbeidsbemiddelaar, gaat gebruik maken van video bij de online-sollicitatieprocedure. Op de vernieuwde website www.ottoworkforce.eu krijgen kandidaten de kans om hun motivatie met een korte video-opnamen toe te lichten. OTTO Work Force maakt hiervoor gebruik van Cammio, een video recruitment en assessment platform voor uitzendbureaus en werkgevers.
Frank van Gool, oprichter en CEO van OTTO Work Force, over de samenwerking: “Onze mensen maken het verschil en daarom bieden wij sollicitanten de mogelijkheid om zich ook in beeld te presenteren. Video wordt een vast onderdeel in de sollicitatieprocedure waarin de kandidaat de mogelijkheid krijgt meer van zijn persoonlijkheid te laten zien aan zowel OTTO Work Force als opdrachtgevers. We hebben voor de video pitch van Cammio gekozen, omdat dit platform ons de beste mogelijkheden biedt als het gaat om integratie, functionaliteit en gebruiksbeleving. Als introductie binnen OTTO Work Force hebben onze eigen medewerkers zelf inmiddels ook een video pitch opgenomen, zodat iedereen goed kennis kan maken met deze vorm van solliciteren.‘’
Video recruitment biedt een goede oplossing bij de internationale werving- en selectieprocedures. OTTO Work Force heeft er voor gekozen om de eerste indruk en motivatie direct bij de sollicitatie te laten plaatsvinden in combinatie met het CV. De video pitch van maximaal 30 seconden kan direct op de website of via de Cammio App worden opgenomen en worden ingestuurd zodra de kandidaat tevreden is. De OTTO-recruiters kunnen de video direct bekijken, beoordelen en eventueel delen met een opdrachtgever om de kandidaat voor te stellen.
Over OTTO Work Force
OTTO Work Force is in 15 jaar uitgegroeid tot de grootste internationale arbeidsbemiddelaar in Europa. Dagelijks heeft OTTO via ruim 50 kantoren in Europa zo’n 15.000 flexmedewerkers aan het werk in met name Nederland, Polen en Duitsland. Op het hoofdkantoor in Venray werken ruim 160 medewerkers. De activiteiten van OTTO zijn onderverdeeld in vier diensten: On-Site Services, Uitzenden & Detacheren, Outsourcing, Werving & Selectie / (Inter)national Recruitment. OTTO is lid van de ABU en VCU- en NEN-4400-1 gecertificeerd.
Over Cammio
Cammio is een krachtig online video recruitment platform waarmee kandidaten persoonlijkheid kunnen toevoegen aan hun CV. Cammio combineert video pitch, automated en live interviews in een software platform dat eenvoudig en leuk is om te gebruiken. Organisaties zoals SONOS EMEA, European Personel Selection Office (EPSO) en Metro Cash & Carry vertrouwen op Cammio bij hun dagelijkse zoektocht naar de beste kandidaten. Video recruitment stelt ze in staat hun werkgeversmerk te versterken en tegelijkertijd tijd te besparen. No talent to waste met Cammio! Ontmoet kandidaten in de hele wereld met video.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.