Abovo Maxlead nu officieel B Corp: onderdeel van wereldwijde beweging voor sociale en ecologische impact

Met het behalen van de B Corp Certificering zet Abovo Maxlead een krachtige stap in haar missie voor een duurzamere en eerlijkere samenleving. Daarmee voegen zij zich bij een groeiende internationale groep bedrijven die aantonen dat je commercieel succes kunt combineren met positieve impact. Met deze erkenning bevestigt Abovo Maxlead dat duurzaamheid, transparantie en maatschappelijke verantwoordelijkheid verankerd zijn in de DNA van het bureau.
De B Corp Certificering wordt uitgegeven door B Lab, de non‑profit organisatie die bedrijven wereldwijd beoordeelt op hun totale impact op mens en planeet. Om als B Corp te certificeren moet een organisatie minimaal 80 (van de maximaal 200) punten behalen via het B Impact Assessment, de gratis online tool van B Lab. Er wordt gekeken naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Abovo Maxlead behaalde 92,8 punten. Deze score is openbaar zichtbaar op het publieke directory van B Lab. Om het certificeringsproces te voltooien moeten bedrijven de impact van hun beslissingen op al hun belanghebbende vastleggen in hun statutaire documenten. Een B Corp Certificering is niet iets eenmaligs, want elke drie jaar wordt er gekeken of je aan de (steeds hogere) standaarden voldoet voor hercertificering.
Het streven naar een B Corp Certificering onderstreept de ambitie om bredere impact te maken en ligt in lijn met de kernwaarden van de organisatie: ondernemend, lef en kritisch. Zo heeft zij een jarenlange samenwerking met JINC om jongeren een eerlijkere kans op de arbeidsmarkt te bieden. Tijdens de jaarlijkse ‘Impact Days’ steekt het hele team de handen uit de mouwen om organisaties als het Leger des Heils, Fight Cancer, Stichting Leergeld en Alpe d’HuZes te ondersteunen. Daarnaast helpt het bedrijf klanten bij het realiseren van hun ESG-doelen, onder meer door het delen van data die is geëvalueerd en geverifieerd door B Lab.
Tessa van Soest, Director of B Lab Benelux: “Om Abovo Maxlead te verwelkomen in de B Corp community is geweldig. Hun inzet om binnen de reclame- en mediabranche klanten te inspireren en aan te moedigen om hun positieve impact te vergroten, is van grote betekenis voor onze beweging.”
Theun Eijkemans, CEO van Abovo Maxlead: “Het behalen van de B Corp Certificering is een enorme mijlpaal voor Abovo Maxlead. Deze erkenning van B Lab is het resultaat van de concrete stappen die we samen met al onze collega’s hebben gezet om structureel duurzamer en verantwoordelijker te werken en dat maakt me ongelooflijk trots. Met de B Corp Certificering hebben we een helder startpunt en weten we wat we goed doen, maar we hebben ook zicht op verbeterpunten om in de aankomende jaren nog meer positieve impact te genereren. Voor onze klanten betekent de certificering dat ze samenwerken met een partner die duurzaamheid, transparantie en maatschappelijke verantwoordelijkheid verankerd heeft in alle lagen van de organisatie. Het stelt ons in staat om merken te bouwen die niet alleen succesvol zijn, maar ook bijdragen aan een betere wereld.”
Roos Doggers, CSR & Process Director van Abovo Maxlead: “Als leverancier in de keten is de reclame- en mediabranche misschien niet een grote speler maar de impact die we gezamenlijk kunnen maken, door de inzet van onze marketingkennis voor een enorme groep klanten, is significant. Met deze certificering zet Abovo Maxlead grote stappen in deze gezamenlijke maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ik ben enorm trots op dit resultaat.”
— NOOT VOOR DE REDACTIE —
Over Abovo Maxlead
Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, Primera, Corendon, KFC, Lidl, Intratuin en VGZ op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketingbureau Maxlead over. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer, Holland Casino en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 230 medewerkers telt en media- en consultancy bestedingen van 250 miljoen euro beheert.
Over B Lab
B Lab transformeert de economie ten behoeve van iedereen, alle gemeenschappen en de planeet. Als leider op het gebied van economische systeemverandering creëert het wereldwijde netwerk normen, beleid en hulpmiddelen voor het bedrijfsleven. Daarnaast certificeren ze bedrijven – beter bekend als B Corps – die voorop lopen. Tot op heden omvat de wereldwijde gemeenschap meer dan 9,900 B Corps in 92 landen en 161 sectoren, en beheren meer dan 200.000 bedrijven hun impact met de B Impact Assessment. Zie ook: www.bcorpbenelux.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.