Industry Wire

Geplaatst door The Media Nanny

Mysteryland zwaait groots af met iconische eindshow in samenwerking met AB InBev / BUD

In 2027 komt de organisatie terug met een nieuw concept

Mysteryland sloot gisteravond haar laatste editie in de huidige iconische vorm af met een indrukwekkende en volledig geïntegreerde eindshow gevuld met 800 drones. Volgend jaar neemt Mysteryland een creatieve pauze en komt in 2027 weer terug met een nieuw concept. Het festival trok dit jaar 100.000 bezoekers uit 81 landen. De vernieuwde mainstage was dit jaar groter dan ooit en ontworpen als een arena, waar het publiek op én rondom de dansvloer kon dansen op vier verschillende niveaus. Rondom de iconische piramide verzamelden zich tienduizenden bezoekers, en vormden samen een kolkende zee van energie.

De eindshow was dit jaar groter en meeslepender dan ooit: 800 drones, vuurwerk, lasers, video, licht en geluid kwamen samen in een kwartier durende choreografie waarin alle disciplines volledig in elkaar overvloeiden. De lucht boven de iconische piramide transformeerde tot een levend canvas, terwijl de menigte in 360 graden werd omringd door vuurwerk en visuele effecten. Nieuw dit jaar was het verhalend karakter van de eindshow met als rode draad liefde en verbinding. Het resultaat was een totaalspektakel uniek op deze schaal en verlegde opnieuw de grenzen van festivalproducties. De eindshow is ontwikkeld in samenwerking met partner AB InBev / BUD.

Sander Vermeulen, Creative Director Mysteryland: “We wilden dit hoofdstuk van Mysteryland afsluiten met een eindshow groter dan ooit: een show die draait om liefde en verbinding. Wat we hier met Mysteryland hebben gecreëerd, gaat over totale integratie. Drones, lasers, video, vuurwerk en geluid spreken allemaal met elkaar en vormen samen één visueel en muzikaal verhaal. Het gaat niet langer alleen om de technologie – het gaat om wat er gebeurt wanneer alles samenkomt tot één geheel.”

Eveline Grimberg, Senior Brand Partnership Manager Mysteryland: “Onze samenwerkingen, zoals die met AB InBev / BUD, stellen ons in staat groter te dromen en creatieve storytelling in elke laag van de ervaring te verweven. In tijden waarin de productiekosten overal stijgen, zijn dit soort partnerships van cruciaal belang om festivals zowel innovatief als toegankelijk te houden. Deze finale is een prachtig voorbeeld van hoe merken op een authentieke manier waarde kunnen toevoegen voor bezoekers en tegelijkertijd bijdragen aan de toekomst van live events.”

Deze editie hebben bezoekers traditiegetrouw kunnen genieten van de grootste artiesten van het moment en oude helden van vroeger. Van Hardwell en Marlon Hoffstadt tot trance-iconen Paul van Dyk en Eric Prydz, van FISHER tot techno-artiesten als Indira Paganotto, Adriatique, SNTS, Patrick Mason en supertalent van het moment Benwal. Ook de Nederlandse urban scene werd goed vertegenwoordigd, met publieksfavorieten als Ronnie Flex en Broederliefde. Nieuw dit jaar waren hostingpartijen als het populaire Bloemendaalse strandpaviljoen Woodstock ‘69, Radio De Koperen Hond, Indira Paganotto’s ARTCORE en Amsterdamse nachtclub Shelter. Oude bekenden zoals Vunzige Deuntjes, JOY, Trance Energy, Paardenrave en Nachtcollege waren ook van de partij.

Mysteryland 2025 markeerde de laatste editie in de huidige iconische vorm. Na een pauze in 2026 komt de organisatie in 2027 terug met een vernieuwd concept, waarin opnieuw grenzen zullen worden verlegd op het gebied van muziek, creativiteit en beleving. Bezoekers kunnen zich nu alvast pre-registreren via Mysteryland. De volledige eindshow zal binnenkort op Mysteryland’s YouTube verschijnen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht