Visa’s technologie ondersteunt BUUT, de Gen-Z neobank van ABN AMRO

Amsterdam, 25 september 2025 – Visa en Pismo zijn een samenwerking aangegaan met ABN AMRO om de nieuwe betaalpas van BUUT mogelijk te maken gericht op Gen Z-klanten. De Visa debitkaart van BUUT is in slechts tien weken ontwikkeld, met behulp van het cloud-native platform van Pismo. Hiermee wordt aangetoond hoe traditionele financiële instellingen met de juiste technologiepartner op fintech-snelheid kunnen werken.
Terwijl BUUT de propositie samenstelde met diepgaande klantinzichten en expertise op het gebied van regelgeving, maakte Pismo’s cloud-native platform het mogelijk om snel een hypermoderne betaalervaring te ontwikkelen voor de digitale generatie.
“BUUT is een krachtig voorbeeld van wat er mogelijk is wanneer banken en technologiepartners samenwerken met een gedeelde visie,” aldus Jos van de Kerkhof, Country Manager bij Visa Nederland. “In slechts tien weken tijd heeft ABN AMRO een propositie gelanceerd die zou kunnen concurreren met de beste fintechs. Dit is de toekomst van bankieren: samenwerken, flexibiliteit en volledig gericht op de klant.”
“Dit project bewijst dat banken niet hoeven te kiezen tussen veiligheid en snelheid. Met de juiste partners kunnen ze beide hebben. En in een wereld waarin de verwachtingen van klanten worden gevormd door de beste digitale ervaringen – niet alleen in de bankensector, maar in elke branche – is dat niet alleen een competitief voordeel, maar een vereiste.”
Hein ter Braak, Head of BUUT, zei: “Met BUUT streven we ernaar om de meest financieel zelfverzekerde en gezonde generatie ooit te creëren. Daarom hebben we geen tijd verspild en zijn we zo snel mogelijk van start gegaan. De planning en samenwerking met Visa en Pismo sloten perfect aan bij die van ons, waardoor een soepele lancering mogelijk werd!”
De samenwerking weerspiegelt de interesse onder banken om API-gebaseerde, cloud-native infrastructuur, zoals Pismo, te overwegen om tegemoet te komen aan de verwachtingen van digitaal ingestelde consumenten.
Deze mijlpaal onderstreept ook Visa’s expertise die verder gaat dan traditionele betaalmiddelen, waarmee financiële instellingen sneller en slimmer kunnen innoveren dankzij de waardevolle diensten van Visa. Terwijl het financiële landschap blijft veranderen, blijft Visa zich richten op het ondersteunen van klanten met digitale betaaloplossingen en open banking, die transacties beschermen voor Europese consumenten én ondernemers.
Lees hier meer over Pismo en Visa’s andere Value-Added Services.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.