Industry Wire

Geplaatst door Zandbeek

Zandbeek transformeert IT-bedrijf YaWorks

YaWorks is specialist in digital backbones en maakt het onmogelijke mogelijk in de digitale infrastructuur. Het Amsterdamse IT-bedrijf behoort hiermee al jaren tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. YaWorks vroeg Zandbeek om een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen.

De Magiër
Bij identiteitsvraagstukken stelt Zandbeek het archetypisch denken van de Zwitserse analytisch psycholoog Carl Gustav Jung centraal. YaWorks is daarbij gepositioneerd als de De Magiër. Bij dit archetype draait alles om transformatie. Die kernwaarde is vertaald in fluïde, organische vormen en warme kleuren. Vol met beweging en digitale elementen.

Bart Deuss, CEO van YaWorks: “Met Zandbeek kwamen we snel tot de kern. Zij zijn als geen ander in staat dit vervolgens te vertalen in een merkidentiteit die ons helpt onze ambities te realiseren.
Play

AI-gedreven design
In verschillende sprints is het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuw logo en woordmerk, en werden alle andere bouwstenen ontwikkeld die samen het merk YaWorks manifesteren. Voor de ontwikkeling van de beeldtaal en het motion design is intensief gebruikgemaakt van de mogelijkheden die AI biedt. Hiermee is een merkidentiteit ontstaan die recht doet aan de groeiende status van deze meervoudige FD Gazelle.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht