Industry Wire

Geplaatst door Fixico

Aon introduceert Fixico’s digitale platform voor schadeherstel bij Nederlandse fleetklanten

Amsterdam, 9 oktober 2025 — De Nederlandse zakelijke mobiliteitsmarkt wordt gekenmerkt door een doorlopend stijgende schadelast en krapte bij herstelbedrijven. Binnen deze markt zetten Aon, wereldwijd toonaangevend in risicomanagement en verzekeringsoplossingen, en Fixico, Europa’s digitale platform voor schadeherstelmanagement, een nieuwe stap binnen hun strategische samenwerking met de uitbreiding naar Nederland. Fleetklanten van Aon profiteren hierdoor nu ook van de snellere schadeafhandeling, lagere kosten en volledige transparantie van Fixico’s platform.

Uitstekende resultaten in België
Aon beheert in België een wagenpark van ruim 110.000 voertuigen en behandelt per jaar meer dan 35.000 claims. Fixico en Aon werken in België al meer dan 7 jaar succesvol samen, waarbij Aon door optimalisatie van het claimproces de doorlooptijden met 31% heeft kunnen verkorten en een kostenbesparing van 24%. Aon verwacht ook in Nederland vergelijkbare resultaten te behalen.

Innovatie in Nederland
Met de uitbreiding naar Nederland richten Aon en Fixico zich op hogere efficiëntie, lagere operationele kosten en een betere klantervaring. Fixico’s platform maakt intelligente, datagedreven toewijzing van schades mogelijk op basis van beschikbaarheid, expertise en doorlooptijden. Daarmee wordt het herstelproces voor zowel conventionele als elektrische voertuigen versneld en krijgen fleetklanten volledige inzicht en controle over hun wagenpark.

“Aon wil haar klanten de beste claims- en herstelservices leveren,” zegt Al Pijnacker, Directeur Fleet Automotive Benelux van Aon. “Fixico stelt ons in staat om de klantbeleving naar een hoger niveau te brengen met behoud van volledige grip op kosten, snelheid en kwaliteit.”

“We zijn trots dat Aon ons platform nu ook in Nederland volledig omarmt,” zegt Ottavio Palazzi, Regional Director Benelux van Fixico. “Samen bieden we sneller herstel, lagere kosten en een betere klantervaring. Fixico biedt partners zoals Aon de controle en transparantie die uniek zijn in Europa. We kijken ernaar uit om in Nederland dezelfde positieve resultaten te bereiken als in België.”

Het is Aon’s missie om claims- en herstelprocessen te moderniseren en te digitaliseren. Deze strategische samenwerking, die in 2018 is gestart in België, ondersteunt de langetermijnvisie van Aon om klanten in heel Europa een schaalbare, slimme en duurzame hersteloplossing te bieden in een snel veranderende mobiliteitsmarkt.

Over Aon
Aon plc (NYSE: AON) zet zich in voor betere beslissingen — om het leven van mensen overal ter wereld te beschermen en hun bestaan te verrijken. Onze collega’s in meer dan 120 landen bieden bruikbare inzichten uit onze analyses, wereldwijd geïntegreerde expertise en lokaal relevante oplossingen. Daarmee bieden wij onze klanten duidelijkheid en vertrouwen om betere beslissingen te nemen op het gebied van Risk Capital en Human Capital. Zo kunnen onze klanten hun bedrijf beschermen en laten groeien. Meer informatie: www.aon.nl.

Over Fixico
Fixico is het digitale managementplatform met als missie de toekomst van autoherstel vorm te geven door een slimmere, betere en digitaal verbonden marktplaats voor alle betrokkenen te creëren. Fixico helpt fleet operators, verzekeringsmaatschappijen en intermediairs, en autofabrikanten om het herstelproces volledig te optimaliseren en te beheren, en berijders een zorgeloze ervaring te bieden. Meer dan 4.000 herstelbedrijven en 250 zakelijke klanten – waaronder Aon, Europcar, SIXT en Arval – maken gebruik van Fixico, dat actief is in 11 landen. Meer informatie: fixico.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht