Accenture en IPsoft lanceren Accenture Amelia praktijkgroep ter ondersteuning van organisaties bij de invoering van Kunstmatige Intelligentie
Accenture (NYSE: ACN) en IPsoft kondigden de nieuwe Accenture Amelia praktijkgroep aan, opgezet om het gebruik van Kunstmatige Intelligentie te versnellen. Met deze praktijkgroep zijn bedrijfsresultaten te verbeteren en kunnen bedrijven nieuwe groeikansen creëren. Accenture zal IPsoft’s Amelia platform gebruiken om go-to-market strategieën, oplossingen en adviesdiensten te ontwikkelen rondom de implementatietrajecten van virtual agent-technologie voor klanten in verschillende sectoren, met een initiële focus op het bankwezen, verzekeraars en de reisbranche.
“Kunstmatige Intelligentie (KI) komt snel in de volwassenheidsfase en biedt geweldige potentie om de manier waarop organisaties zakendoen, en contact hebben met hun klanten en werknemers, te hervormen. Tegelijkertijd zijn veel leidinggevenden overweldigd door de overvloed aan technologieën en de vele producten die de KI of Cognitieve mogelijkheden promoten,” zegt Paul Daugherty, Accenture’s chief technology officer. “Met onze nieuwe Accenture Amelia praktijkgroep nemen we een belangrijke stap in het bevorderen van de potentie van KI door de combinatie van IPsoft’s virtual agent-platform en Accenture’s brede technologiemogelijkheden en industrie-ervaring om klanten te helpen met de verandering van hun bedrijfsvoering en activiteiten.”
De marktkansen voor KI zijn snel uitgebreid. Analisten van IDC voorspelden eerder dat de wereldwijde softwaremarkt van content analytics, discovery en cognitieve systemen zal groeien van US$4.5 miljard in 2014 naar US$9.2 miljard in 2019[1], en anderen halen aan dat deze systemen gelden als een katalysator voor een potentiële economische impact van US$5 biljoen – US$7 biljoen in 2025.
Accenture’s Technologie Visie 2016 – een onderzoek dat input verzamelt van meer dan 3.100 bedrijven en IT-leidinggevenden in de publieke en private sector, wetenschap, venture capital en ondernemende bedrijven uit 11 landen en 12 sectoren – stelt dat 70% van de bedrijfsbestuurders significant meer investeert in KI-gerelateerde technologieën dan twee jaar geleden, waarbij 55% aangeeft dat ze van plan zijn om machine learning en KI te gaan integreren.
“Accenture heeft Amelia’s unieke mogelijkheden omarmd als pilaar van zijn technologische pakket voor KI, en we geloven dat dit leidt tot verandering bij klanten in elke industrie,” zegt Chetan Dube, President en CEO, IPsoft. “We bevinden ons op een omslagpunt en zien CEO’s de beslissing nemen om digitaal werk op te nemen in hun differentiatiestrategie. Door Amelia uit te rusten met Accenture’s brede industriekennis, technologische kennis en vermogen om op te schalen, kunnen we samen bedrijven helpen om de volledige potentie van de volwassen KI technologie te realiseren.”
“De creatie van een Accenture Amelia praktijkgroep zal een significante impact hebben op de opkomende markt voor KI,” zegt Phil Fersht, CEO van HfS Research. “Accenture’s diensten en hun focus op KI, in combinatie met IPsoft’s sterke positionering binnen HfS’ Intelligente Automatische Continuüm, die zowel Autonomische Platformen als Cognitieve Berekening omvatten, beloven van nieuwe waarde te zijn voor klanten.”
Ondernemingen zijn al bezig om Amelia in hun bedrijfsvoering te integreren. Bijvoorbeeld:
- Een wereldwijd olie- en gasbedrijf heeft Amelia getraind om te helpen bij een nauwkeurigere en efficiëntere manier van het beantwoorden van facturatievragen van zijn leveranciers.
- Een toonaangevende Europese bank heeft een snelle inzet van Amelia binnen de IT functie gerealiseerd, en heeft de cognitieve agent zodanig succesvol uitgerust dat deze al binnen 45 dagen na de start van het project in actie kon komen.
- Een grote media services organisatie in Amerika heeft Amelia geleerd eerstelijns vertegenwoordigers te ondersteunen met als doel de lat hoger te leggen voor de klantenservice.
- In haar digitale strategie, gericht op het benutten van het first-mover-voordeel heeft een prominente wereldwijde bank Amelia’s mogelijkheden succesvol getest om te kunnen ondersteunen in het netwerk van hypotheekmakelaars door ondersteuning te bieden over de polisvoorwaarden.
De formatie van de Accenture Amelia praktijkgroep breidt de bestaande samenwerking met IPsoft verder uit en bouwt voort op Accenture’s eigen KI-mogelijkheden en -inspanningen; inclusief het recentelijk aangekondigde versnelde onderzoek en ontwikkelingsagenda in kunstmatige intelligentie in zijn globale netwerk.
###
Over Accenture
Accenture is een leidend wereldwijd opererend bedrijf in de dienstverlening en levert een brede range diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, digitaal, technologie en uitvoering. Met een combinatie van ongeëvenaarde ervaring en gespecialiseerde vaardigheden in meer dan 40 industrieën en alle zakelijke functies – onderbouwd door ’s werelds grootste bezorgnetwerk – werkt Accenture op het kruispunt van zakelijk en technologie om klanten te helpen met het verbeteren en creëren van duurzame waarde voor hun belanghebbenden. Met ongeveer 373.000 werknemers die service bieden aan klanten in meer dan 120 landen, drijft Accenture innovatie vooruit om de manier waarop de wereld werkt en leeft te verbeteren. Meer informatie vindt u op http://www.accenture.com.
Over IPsoft
IPsoft automatiseert IT- en bedrijfsprocessen voor bedrijven in een brede reeks industrieën. Door zijn portfolio van wereldleidende autonomische en cognitieve oplossingen, biedt het diensten aan die het voor klanten mogelijk maken om concurrentievoordeel te verzekeren. Het hoofdkantoor van IPsoft staat in New York City en het bedrijf heeft 18 kantoren in 15 landen wereldwijd en bedient meer dan 500 van ’s werelds toonaangevende merken direct en meer dan de helft van ’s werelds grootste IT-dienstenbedrijven.
[1] Source: IDC, “Worldwide Content Analytics, Discovery, and Cognitive Systems Software Forecast, 2015–2019,” Doc #256774, June 19, 2015
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.